Särbo men ha gemensamt barn
Hej!
jag har varit tillsammans med min kille i snart 3 år. Jag har sen tidigare två barn som är 9 och 11 år. Barnen tycker om honom och han tycker om dem, som det är nu ses de ca 1-2 kvällar i veckan samt en dag varannan helg.
Han har inga barn sen innan men vill ha och jag vill gärna också ha ett till. Med honom.
dilemmat är att jag vill absolut inte bo ihop. Jag kvävs av tanken på det och min yngsta har också uttryckt att hon vill det ska vara bara vi tre. Hon vill heller inte ha ett syskon (men det är ett annat problem .. ) men att få både syskon och en vuxen som flyttar in tror jag hon hade slagit bakut på. Hon tycker om honom men vill inte alltid att han ska vara där. jag trivs bäst själv med mina barn, vi är vana att vara bara vi sen 9 år tillbaka och har ett lugnt och skönt liv ihop.
Hade velat höra om andra i liknande situation och som är särbo med gemensamma barn. Funkar det eller ska jag bara ge upp tanken på ett syskon och behöva lämna mannen jag älskar för jag inte klarar att bo ihop? :(