Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Bo trångt ett tag - hur hade ni gjort?

4BarnÅenCocaCola skrev 2022-05-18 23:31:06 följande:
    Det är lite så jag känner också, ja. Sedan har jag säkert en del i att ha skapat den där egoismen Skäms. Grejen var ju den också att hon fick lite kalla fötter i våras angående flytten (trots att det här är något vi diskuterat läääänge) och tyckte att vi skulle hyra en lägenhet till henne här i stan så hon kunde bo kvar. Det skaver nog lite överallt just nu tror jag.
    Kan ni inte göra det då? Låta henne bo kvar hos farmor? Låter ju helt galet att flytta mitt i gymnasiet, vill hon verkligen flytta? Tänk på att det är en känslig ålder och att ni nu lägger grunden till den relation ni kommer ha som vuxna.
  • Anonym (?)
    mari123 skrev 2022-05-19 09:41:21 följande:
    Och VAR flyttade du som 16-åring? Till farmor? Du kan ju inte hyra ngt eget.
    Så ovanligt är det väl inte? En vännina flyttade vid 16, detta för att det var väldigt långt att pendla till gymnasiet. Hon bodde inackorderad. En svåger flyttade också vid 16, då till ett kollektiv.
  • Anonym (?)
    mari123 skrev 2022-05-19 10:56:52 följande:
    Apropå väninnan som flyttade för att slippa pendla så KANSKE mamma och pappa var med på det. Hon flyttade till en snäll moster närmare aktuell gymnasieskola!? "Kollektiv" låter som ngt från 70-talet och jag skulle för egen del inte vilja ha min tonåring i den miljön!  
    Nej, hon var inackorderad som jag skrev. Självklart betalade föräldrarna. Det är inget ovanligt upplägg om man bor off - hon är uppväxt på landet.

Svågern flyttade hemifrån på 80-talet. Vet inte hur roade svärföräldrarna var av upplägget men de hade nog bara att gilla läget.
Svar på tråden Bo trångt ett tag - hur hade ni gjort?