Inlägg från: Bella 2020 |Visa alla inlägg
  • Bella 2020

Känner mig värdelös

Ett tips om hon vill amma hela tiden är att ge lite ersättning efter varje amning (fick vi som tips från bvc) så hon blir mättare. Vårt barn var lite som det du beskriver. Vet flera som behövt se över vad mamman som ammar äter. För oss blev det bättre med magknip hos barnet när jag lät bli att äta citrus, väldigt kryddig mat samt laktos. Lät bli koffein helt. 

Det kommer bli bättre men som någon annan föreslog. Se till att få lite avlastning och vila. Turas om så är att ni orkar.

• Bella 2020

Försöker citera dig TS, men det funkar inte. Pepparkakor var en av de saker jag fick undvika. Jag åt väldigt milt under amningsperioden. Man får testa sig fram.

Börja utesluta kryddigt,även lök och kål som kan ge gaser och starka saker (röda bär och frukter kan ge reaktioner) och lägg till en sak i taget under en dag eller två så ser du vad som händer. Ingefära tror jag var knepigt också. Testa, testa, testa. 

Det finns även receptfria droppar som heter minifom som vi använde parallellt m Sempers magdroppar. De hjälper till att minska gasbildning. 

Testa och håll ut TS. Det blir bättre. 

Svar på tråden Känner mig värdelös