• Tyrande

BIM Juni 2022 - Första barnet

Det blev inget för oss i maj, så det blir nytt försök nu i juni! Det blir andra försöket med bidrottninggele. 

Anledningen till att jag skapar denna renodlade tråd för dom som försöker bli gravida med första barnet är för att jag gärna vill skriva till andra i samma situation som mig själv och dela olika funderingar, orostankar mm. Vill gärna hitta stöd och pepp i kampen och resan mot ett första barn. <3 Vill man gå med i en tråd för alla som har BIM i juni så finns denna tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/81799651-bim-juni-2022

BIM lista:

9/6 Tyrande, 30 år, 6:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet
  • Mandelblomman
    Baconpie skrev 2022-06-10 20:50:18 följande:
    Tack snälla! Idag kom mens, ställer siktet mot juli. 
    Helt rätt! Min ÄL visade sig inte komma tidigare som jag trodde. Så det finns en liten chans för mig att det kanske har tagit sig. Annars ställer jag också siktet mot juli Hjärta
  • Kissekatten2014

Hoppas in här med, är sambo sen ett tag tillbaks. Är 37 inga barn sen innan. Dock har min sambo en tös varannan vecka. Detta är första gången vi försökte efter jag sluta med mina p-piller  tycker ändå att min kropp återgick snabbt till det normala. Har bim 22/6 så vi får se om det blir nåt vin på midsommar eller ej Glad.

Tar ni nåt kosttillskott eller tar gärna emot tips/råd från er Flört

• RainbowQuartz

Kan det verkligen stämma, vet inte vad jag ska tro?
    Skulle bra att ett test för säkerhetsskull eftersom att jag och min kille ska till Stockholm och träffa vänner i helgen. Ville bara försäkra mig om att det faktiskt var ok att dricka alkohol om det skulle bjudas. BIM imorgon (12/6) egentligen enligt min app.
  • Tyrande

Jag har haft noll känningar och antagit att det har varit kört för min del den här månaden, min beräknade mens var imorgon och trots det så valde jag att testa på kvällen bara för att sluta tänka på det. Till min stora förvåning så fick jag ett plus!! Jag och sambon borde egentligen gå och lägga oss eftersom vi båda jobbar imorgon men vi båda är helt klarvakna och så glada. Jag är helt chockad och kan knappt förstå att det är sant, det känns som att jag drömmer!!
  • Kissekatten2014
    Tyrande skrev 2022-06-12 22:34:57 följande:
    Jag har haft noll känningar och antagit att det har varit kört för min del den här månaden, min beräknade mens var imorgon och trots det så valde jag att testa på kvällen bara för att sluta tänka på det. Till min stora förvåning så fick jag ett plus!! Jag och sambon borde egentligen gå och lägga oss eftersom vi båda jobbar imorgon men vi båda är helt klarvakna och så glada. Jag är helt chockad och kan knappt förstå att det är sant, det känns som att jag drömmer!!
    Men va kul grattis till ert Plus{#emotions_dlg.flower}
  • Tyrande
    Kissekatten2014 skrev 2022-06-12 23:15:07 följande:
    Men va kul grattis till ert Plus{#emotions_dlg.flower}
    Tack!! <3<3<3
  • Mandelblomman

Åh grattis till era plus!! Själv är jag på ÄL+6 och har inga känningar än. Det är ju trots allt väldigt tidigt fortfarande. Dock fick jag en dipp i temperaturen häromdan men som sedan steg imorse. Vet inte om det har någon påverkan, men jag håller tummarna ändå! Skrattande

• RainbowQuartz
    Mandelblomman skrev 2022-06-13 19:25:56 följande:

Åh grattis till era plus!! Själv är jag på ÄL+6 och har inga känningar än. Det är ju trots allt väldigt tidigt fortfarande. Dock fick jag en dipp i temperaturen häromdan men som sedan steg imorse. Vet inte om det har någon påverkan, men jag håller tummarna ändå! Skrattande

Tack! Håller tummarna för din skull! Som du säger är det ju tidigt så vad som helst kan verkligen hända, förhoppningsvis blir det ett plus lite längre fram i cykeln! Skrattande 
    Jag hade egentligen inga särskilda symptom denna gången som gjorde att jag misstänkte graviditet, det kunde lika gärna varit pms och mensvärk. Det enda som fick mig att fundera liiiiiite var att magen svullnade upp något otroligt på eftermiddagarna, vilket iofs inte är ovanligt för mig innan mens, men det brukar inte riktigt vara på det sättet som det var nu.

Inser att mitt förra meddelande kanske låter lite otacksamt. Är verkligen glad över att ha plussat men vågar inte tro på det eftersom det är så himla tidigt ännu. Hade en kemisk graviditet i mars så är kanske därför jag känner att jag inte vågar hoppas på för mycket just nu, även om jag så himla himla gärna vill att det ska stanna denna gången!
Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet