• Tyrande

BIM Juni 2022 - Första barnet

Det blev inget för oss i maj, så det blir nytt försök nu i juni! Det blir andra försöket med bidrottninggele. 

Anledningen till att jag skapar denna renodlade tråd för dom som försöker bli gravida med första barnet är för att jag gärna vill skriva till andra i samma situation som mig själv och dela olika funderingar, orostankar mm. Vill gärna hitta stöd och pepp i kampen och resan mot ett första barn. <3 Vill man gå med i en tråd för alla som har BIM i juni så finns denna tråd: www.familjeliv.se/forum/thread/81799651-bim-juni-2022

BIM lista:

9/6 Tyrande, 30 år, 6:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet
  • Joohanna89
    flisan1989:  Jag kommer försöka att inte testa före Bim denna månad. Flera månader av mycket testande och bara besvikelse. Anar att denna månad heller inte gick då jag inte har något symtom mer än pytte ömma bröst lite då o då. Vilket jag även kan ha när mensen närmar sig. Men hoppet lämnar ju såklart inte en, jag hoppas in i det sista Tyst
  • flisan1989
    Joohanna89 skrev 2022-05-30 21:51:09 följande:
    flisan1989:  Jag kommer försöka att inte testa före Bim denna månad. Flera månader av mycket testande och bara besvikelse. Anar att denna månad heller inte gick då jag inte har något symtom mer än pytte ömma bröst lite då o då. Vilket jag även kan ha när mensen närmar sig. Men hoppet lämnar ju såklart inte en, jag hoppas in i det sista Tyst
    Ja det är verkligen så. Ska försöka hålla mig jag med. Håller tummarna för oss alla!
  • Tyrande

Förlåt men måste skriva av mig till någon, hade en nära familjemedlem som gick bort igår. Sitter här med massor av ångest och gråter, den dumma hjärnan kommer på att man bör ta det lugnt om man vill förbättra chanserna för att bli gravid. Får ännu mer ångest över att jag ens tänker på det också, och får även ångest över att ha ångest. Suck livet suger ibland.

• flisan1989
    Tyrande skrev 2022-05-31 19:55:07 följande:

Förlåt men måste skriva av mig till någon, hade en nära familjemedlem som gick bort igår. Sitter här med massor av ångest och gråter, den dumma hjärnan kommer på att man bör ta det lugnt om man vill förbättra chanserna för att bli gravid. Får ännu mer ångest över att jag ens tänker på det också, och får även ångest över att ha ångest. Suck livet suger ibland.

Åh beklagar verkligen sorgen! Hjärta

Jag skulle säga att det är den långvariga stressen som är den farliga stressen för kroppen - när det är en hög stressnivå under en längre tid. var inte för hård mot dig själv, du genomgår en sorgeprocess och jag skulle vilja påstå att du är snällare mot kroppen om du tillåter dig själv vara ledsen! 

med det sagt vet vi nog alla i den här tråden hur det är att analysera symptom och kämpa med alla hjärnspöken, det är ju därför det är så bra att dessa trådar finns! Hjärta Stor kram!

• Tyrande
    flisan1989 skrev 2022-05-31 21:05:00 följande:

Åh beklagar verkligen sorgen! Hjärta

Jag skulle säga att det är den långvariga stressen som är den farliga stressen för kroppen - när det är en hög stressnivå under en längre tid. var inte för hård mot dig själv, du genomgår en sorgeprocess och jag skulle vilja påstå att du är snällare mot kroppen om du tillåter dig själv vara ledsen! 

med det sagt vet vi nog alla i den här tråden hur det är att analysera symptom och kämpa med alla hjärnspöken, det är ju därför det är så bra att dessa trådar finns! Hjärta Stor kram!

Tack för ditt hjärtevärmande svar, kram! Du har så rätt så.
  • flisan1989
    Tyrande skrev 2022-05-31 21:23:49 följande:
    Tack för ditt hjärtevärmande svar, kram! Du har så rätt så.
    Hjärta
  • 19977
    Tyrande skrev 2022-05-31 19:55:07 följande:

Åh nej! Så fruktansvärt! Beklagar verkligen! Hjärta

Förstår din oro över att stressen ska påverka negativt, och även ångesten över att tänka på en eventuell graviditet vid detta tillfälle. Jag tror att jag hade varit exakt som du i den situationen faktiskt.

Och som nämnt ovan här så är det nog den långvariga stressen som är värst. Dessutom såg jag en tjej på instagram för ett tag sedan som delade med sig av sin graviditetsresa, hon hade försökt bli gravid väldigt länge och så dog plötsligt hennes bästa vän vilket var den största sorgen hon gått igenom. Trots detta så såg hon till att pricka in ÄL (direkt efter den tragiska olyckan med bästa vännen, vilket också gav henne ångest) och tro det eller ej men hon blev gravid efter detta! Märkligt hur det fungerar ibland. Så jag tror inte det är någon fara att du sörjer och verkligen tar ut din sorg. Hjärta

• Iriss

Hej tjejer,

Jag hoppar också in här med er, känns skönt att dela den otåliga väntan till BIM???? Är 34 och har inga barn sen innan, det här blir fjärde försöket, BIM 12 juni. Min sambo är lite mer av inställningen att ?händer de så händer det? medan jag konstant har i bakhuvudet var i cykeln jag är och att jag käkar bra tillskott, kör med ägglossningstest, temp osv gaah. 

Tyrande skickar extra styrka till dig??

• Iriss

Ska inte vara frågetecken utan hjärtan men hoppas ni förstår..

• flisan1989

Här kom mensen punktligt på BIM idag. Ny bim blir slutet av juni/början av juli men fortsätter hänga kvar här med er o hoppas på några pluss för er!

Svar på tråden BIM Juni 2022 - Första barnet