• Semlan3

NIPT POSITIV TRISOMI 18

Har läst om flera som fått hög sannolikhet för trisomi 18 som sedan visat friskt barn på fvp. Tydligen är felmarginalen på just trisomi 18 högre än de andra trisomierna. Jag har avbrutit en graviditet i vecka 19 men pga avvikelser som upptäcktes på RUL. Men tycker inte du ska ge upp hoppet helt. Bar en annan på familjeliv för inte så längesen som fick samma på nipt men det visade sig vara ett friskt barn. 

• Semlan3
    sadme skrev 2022-05-13 18:24:11 följande:
    Tack snälla Hjärta 
    vad jag förstått när jag läst är det trisomi 13 som det är högre felmarginal.. men att trisomi 18 och 21 ger Ett säkrare resultat. 
    Nej jag vet, NIPT ger ju inte en garanterad diagnos, men det är ju fortfarande en hög sannolikhet. 

Beklagar, hoppas allt är bra med dig <3
    Kolla in jnypersson på Instagram. De fick trisomi 18 på nipt med fvp visade friskt barn! Tack, ja nu är jag gravid i vecka 28 med lillasyster. Så mår bra idag. Håller alla tummarna för att allt ser bra ut för er. <3 du får gärna skriva om du vill prata! 
  • Semlan3
    Semlan3 skrev 2022-05-13 18:50:27 följande:
    Kolla in jnypersson på Instagram. De fick trisomi 18 på nipt med fvp visade friskt barn! Tack, ja nu är jag gravid i vecka 28 med lillasyster. Så mår bra idag. Håller alla tummarna för att allt ser bra ut för er. <3 du får gärna skriva om du vill prata! 
    Förlåt. Såg nu att det var 13 dom fått risk för.
  • Semlan3
    Anonym (Jessica) skrev 2022-05-31 14:46:06 följande:

Hej! 

grattis !!! Glad jag blir för din skull Hjärta

jag fick vänta på utökat, fick en väldigt luddig förklaring. De trodde allt var bra, men något var skumt? Hur toljar man det. ska få svar denna veckan. Orolig går in i vecka 19 på lördag Gråter

Men vadå? Vad sa dom?
Svar på tråden NIPT POSITIV TRISOMI 18