Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

NIPT POSITIV TRISOMI 18

Jag beklagar att ni sitter i den situationen.  Hoppas dock det går bra för er.
    Tyvärr ingen positiv berättelse från mig men....
    För min del handlade det om trisomi 13 och upptäcktes på rul. El de upptäckte att allt inte var normalt så fick komma tillbaka några dagar senare då en "expert" var här för ett nytt ul. Var fel på både njurar, hjärna m.m Han sa vad han trodde det var och frågade om jag ville göra fvp vilket jag sa ja till. Han gjorde det på plats och minns inte hur lång tid svaret tog men det bekräftade bara hans diagnos.

Jag var dock längre än du är så jag fick tid till läkare och psykolog omgående för jag var tvungen att be om tillstånd att avbryta graviditeten och de hade möte en gång i veckan. 

Efter avbrytandet så fick jag dock bra hjälp från Kurator,  och ra stöd av vänner.
    vi avbröt 23/12 och maj året efter så plussade jag, det barnet är nu 8 år.  Men tips vid ev graviditet efter se till att få en bra barnmorska som lyssnar och tar oro på allvar för jag var nervös mest hela graviditeten, sonen låg även så till att jag inte kände sparkar m.m så fick komma ner o lyssna på hjärta för att bli lugnare. 

Svar på tråden NIPT POSITIV TRISOMI 18