• Bejje

Vad är problemet med foodora?

Jag jobbar extra för Foodora.
    Drar vanligtvis in över 200 kr per timme,så tycker det är helt OK för att vara ett extrajobb.

Räknade lite på det och kom fram till att om jag skulle jobba heltid så skulle jag tjäna ca 34 000 kr månad.

Det tycker jag är rätt bra ändå.

• Bejje
    Anonym (TS) skrev 2023-09-30 00:13:03 följande:
    gör du reklam för foodora nu? 
    Nej det tycker jag inte.

Men anledningen att jag ens började var reklam som jag såg på sidor som sa i stil med "Make an extra income of an average of 160 kr /h"

Tyckte 160 kr timmen lät tillräckligt för mig som bara ville ha ett extrajobb.
    Visade sig att jag i så fall tillhör de bättre eftersom jag drar in över 200 kr per timme nästan varje pass.

Hade en dålig dag igår,så blev bara 185 per timme, men annars är det nästan alltid över 200 kr per timme.

Jag säger inte det för att göra reklam eller liknande. Jag kunde inte bry mig mindre om folk börjar jobba för Foodora eller inte. Faktum är att det bästa för mig är att folk inte gör det. Om vi är underbemannade så ökar ju chansen för mig att tjäna mer pengar.

Men för de som tänker på att börja jobba så ska man veta att det inte är någon pisslön bara man jobbar och inte håller på att slöa och slösa bort tid.
  • Bejje

Kan säga så mycket som att jag gillar jobbet så mycket att jag hade sagt upp mig på mitt andra jobb och jobbat bara med Foodora heltid eller mer om det inte var för att jag får en hel del övertid och extra ersättning från mitt dagliga jobb.

Men jämför man grundlönen på mitt vanliga jobb, så går det tjäna lika mycket eller mer via Foodora på heltid.

Kanske skulle fundera på att jobba halvtid på vanliga jobbet och lite mer på Foodora.

Det är så fritt och så skönt att jobba med foodoora.
    Man åker runt i sin bil, lyssnar på bra musik,dricker någon god dryck och stiger ur lite då och då och lämnar lite mat. Så soft och så skönt jobb.

• Bejje
    Anonym (-) skrev 2023-10-05 15:40:52 följande:
    Hur långa är arbetspassen?
    Det beror på hur mycket man är villig att jobba. Eftersom jag själv har ett heltidsjobb, så brukar mina pass vara mellan 3-4timar.

Har dock hänt att jag haft dubbelpasst.expå en lördag och då kan det vara säg 3-4 timmar ena passet och 3-4 timmar andra passet, men en paus i mitten.
Svar på tråden Vad är problemet med foodora?