Inlägg från: Anonym (sådär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sådär)

Vänstrade: Tyck synd om mig?

Anonym (Får migrän av skiten) skrev 2022-05-09 13:52:10 följande:
    Vänstrade: Tyck synd om mig?

Har en killkompis som det framkommit att han vänstrade mot sin sambo med flertalet andra. Hon lämnade honom och flyttade från hålan, bra för henne.

MEN nu tycker alla synd om...honom.  Är som att alla blivit efterblivna. Jag vet att han är en hal, manipulativ jävel men det här tar priset. Han är sexmissbrukare, har ett problem, behöver terapi. Alla stöttar, googlar efter info om sexmissbruk och gullar med honom.

En nära släkting till mig (här går släkt, vänner och grannar väldigt mycket ihop. Är typ 4 släkter och mer nyinflyttade) tyckte så synd om honom att hon också började ligga med honom. Som om han inte redan har 3 eller fler andra som ligger med honom redan. Hur det är att stötta i sexmissbruk...vet jag inte.

Varför är alla så efterblivna? Ville mest skriva av mig och fiska sympati.

Svaret står i din trådstart... han är en hal och manipulativ jävel... dvs han är duktig på att manipulera folk att göra och tycka som han vill. Och det är tyvärr väldigt vanligt vid såna dramer, de som betett sig som svin drar på sig offerkoftan och anspelar på andras empati och skyller mer än gärna ifrån sig på den man bedrog för att rentvå sig själv.

Sånt beteende ser man bla hos barn där de gråter när de klantat sig för att få sympatier istället för tillrättavisande och tyvärr fungerar det ofta.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (A) skrev 2022-05-09 23:50:18 följande:

Kan ju vara tvångsmässighet i beteendet och då är det ju förmodligen nåt som personen sliter med och mår dåligt över, liksom konsekvenserna.

Går väl i så fall att visa sympati för både tjejen o killen.

Varför ska man ha sympatier för människor som själva inte har det för andra?

Om såna människor ständigt bemöts med förståelse och sympatier hur ska de då förstå att det inte är ok?
Svar på tråden Vänstrade: Tyck synd om mig?