• Anonym (Får migrän av skiten)

Vänstrade: Tyck synd om mig?

Har en killkompis som det framkommit att han vänstrade mot sin sambo med flertalet andra. Hon lämnade honom och flyttade från hålan, bra för henne.

MEN nu tycker alla synd om...honom.  Är som att alla blivit efterblivna. Jag vet att han är en hal, manipulativ jävel men det här tar priset. Han är sexmissbrukare, har ett problem, behöver terapi. Alla stöttar, googlar efter info om sexmissbruk och gullar med honom.

En nära släkting till mig (här går släkt, vänner och grannar väldigt mycket ihop. Är typ 4 släkter och mer nyinflyttade) tyckte så synd om honom att hon också började ligga med honom. Som om han inte redan har 3 eller fler andra som ligger med honom redan. Hur det är att stötta i sexmissbruk...vet jag inte.

Varför är alla så efterblivna? Ville mest skriva av mig och fiska sympati.

• Svar på tråden Vänstrade: Tyck synd om mig?
  • Anonym (?)

2 frågor.
    1. Är han verkligen en kompis? 

2.  Vad vill du ha sympati för? Vad har du råkat ut för?

• Tukt
    Anonym (Får migrän av skiten) skrev 2022-05-09 13:52:10 följande:

Har en killkompis som det framkommit att han vänstrade mot sin sambo med flertalet andra. Hon lämnade honom och flyttade från hålan, bra för henne.

MEN nu tycker alla synd om...honom.  Är som att alla blivit efterblivna. Jag vet att han är en hal, manipulativ jävel men det här tar priset. Han är sexmissbrukare, har ett problem, behöver terapi. Alla stöttar, googlar efter info om sexmissbruk och gullar med honom.

En nära släkting till mig (här går släkt, vänner och grannar väldigt mycket ihop. Är typ 4 släkter och mer nyinflyttade) tyckte så synd om honom att hon också började ligga med honom. Som om han inte redan har 3 eller fler andra som ligger med honom redan. Hur det är att stötta i sexmissbruk...vet jag inte.

Du säger du bor i en håla. Kanske alla är efterblivna där, bara att du inte märkt det förens nu?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Får migrän av skiten) skrev 2022-05-09 13:52:10 följande:

Svaret står i din trådstart... han är en hal och manipulativ jävel... dvs han är duktig på att manipulera folk att göra och tycka som han vill. Och det är tyvärr väldigt vanligt vid såna dramer, de som betett sig som svin drar på sig offerkoftan och anspelar på andras empati och skyller mer än gärna ifrån sig på den man bedrog för att rentvå sig själv.

Sånt beteende ser man bla hos barn där de gråter när de klantat sig för att få sympatier istället för tillrättavisande och tyvärr fungerar det ofta.
  • Anonym (Kim)

Så i byn där ni bor är alla knäppa utom du? Hur står du ut? Flytta. 

Är det vedertaget att han är ett otrohet sexmissbrukande svin? Hur i H kan man ha sympati med honom? 

Vad är det som får dig att reagera så stark? Hur är du involverad egentligen? Har du eller vill du också ligga med honom? Nä lämna banjospelarna så snart du kan eller gilla läget. 

• Anonym (A)

Kan ju vara tvångsmässighet i beteendet och då är det ju förmodligen nåt som personen sliter med och mår dåligt över, liksom konsekvenserna.

Går väl i så fall att visa sympati för både tjejen o killen.

• BreachMode

Det är vanligt det där. Han har inte något sexmissbruk. Han vet bara hur man ska utnyttja brudarna och spela på deras känslor..

Alla med narcissistisk personlighet, är våldsamma, gaslightar. bryter ihop o skyller alla sina erfarenheter på missbruk. O brudarna älskar all drama som kommer ifrån det. 

Ta lite beteenden ifrån han, klä dig snyggt och moderiktigt. Och bete dig som ett riktigt manipulativt asshole, så kommer brudarna o älska dig med. 

• Anonym (sådär)
    Anonym (A) skrev 2022-05-09 23:50:18 följande:

Kan ju vara tvångsmässighet i beteendet och då är det ju förmodligen nåt som personen sliter med och mår dåligt över, liksom konsekvenserna.

Går väl i så fall att visa sympati för både tjejen o killen.

Varför ska man ha sympatier för människor som själva inte har det för andra?

Om såna människor ständigt bemöts med förståelse och sympatier hur ska de då förstå att det inte är ok?
  • Anonym (Enkelt)

Tycker nog om tipset du fick ovan. Alla pratar om hur äckligt det är med otrogna players som går från kvinna till kvinna. Med noll självkontroll. 

Men på något lustigt sätt lyckas dessa män lägga omkull kvinna efter kvinna. Sedan tisslas och tasslas det om vilket "svin" och hur eländiga de bedragna kvinnorna känner sig.

De "rejäla" karlarna som håller sig till familjen, sköter jobbet och tar hand om sin fru. Varför är dom så tråkiga?? Någon som kan svara på det. Varför rinner det inte till när "mannen i huset" någon gång har lust.....

• BreachMode
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-05-10 14:23:00 följande:

Tycker nog om tipset du fick ovan. Alla pratar om hur äckligt det är med otrogna players som går från kvinna till kvinna. Med noll självkontroll. 

Men på något lustigt sätt lyckas dessa män lägga omkull kvinna efter kvinna. Sedan tisslas och tasslas det om vilket "svin" och hur eländiga de bedragna kvinnorna känner sig.

De "rejäla" karlarna som håller sig till familjen, sköter jobbet och tar hand om sin fru. Varför är dom så tråkiga?? Någon som kan svara på det. Varför rinner det inte till när "mannen i huset" någon gång har lust.....

Det är dramat..
    Kvinnor är mer känslodrivna.. Så dom tänder på män som kan få hennes känslor att åka bergochdalbana. 

Vanliga killar oroar sig inte för sånt där, eller tänker ens på att det finns ett schysst sätt att göra det där. Tex ge henne bra känslor igenom att bjuda med henne på en resa och sen försvinna några dagar. 

Den manipulativa lovar dessa guld och gröna skogar. Får henne att känna sig speciell och utvald. "dominerar" även ut dessa normala killar igenom att sitta och ljuga om dom, eller förlöjliga dom så fort dom börjar prata med någon annan. Och unga tjejer förknippar det inte med mobbing, utan tror att det är en "lek" och att det där skulle ha o göra med makt. 
    Dom fattar inte att det inte är på skoj han gör det. Utan det han gör, det är på dödligt allvar. Så som att sprida rykten om att någon är homosexuell även fast han inte är det. Sånt är lagstadgat skitsnack och går o anmäla för förtal.  

Det är väl typ samma problem med diagnoser som gör att många killar faller för tjejer som har borderline och lovar honom sjukt sex, en vacker yta, och ungdomligt inre och vill vara i ett förhållande med han. (Sen är hon konstant otrogen mot han bara för att hon försvinner och han har ingen aning om vart hon är).

Har även märkt att dessa killar brukar bryta ner tjejernas självbild rätt bra. Igenom att kalla henne ful först, och sen skämta om det o bara säga att han skoja.. 
    Det märks att hans "skämt" inte var ett skämt alls, men tydligen gör såna där kommentarer ofta att kvinnor blir rätt våta i trosorna. 
    Det har väl med tävlings viljan hos människor att göra. Nu måste hon kämpa för att hon ska bli hans. För nu sitter han plötsligt och snackar och ger uppmärksamhet åt någon helt annan. 

Själv tycker jag att man ska vara schysst mot folk. Men ärligt talat så hjälper det inte till när det kommer till att fixa ett harem och 500 000 tusen brudar man kan ligga med. Det är lättare och vara ett manipulativt as. 
  • Anonym (Enkelt)
    BreachMode skrev 2022-05-10 19:42:34 följande:
    Det är dramat..
    Kvinnor är mer känslodrivna.. Så dom tänder på män som kan få hennes känslor att åka bergochdalbana. 

Vanliga killar oroar sig inte för sånt där, eller tänker ens på att det finns ett schysst sätt att göra det där. Tex ge henne bra känslor igenom att bjuda med henne på en resa och sen försvinna några dagar. 

Den manipulativa lovar dessa guld och gröna skogar. Får henne att känna sig speciell och utvald. "dominerar" även ut dessa normala killar igenom att sitta och ljuga om dom, eller förlöjliga dom så fort dom börjar prata med någon annan. Och unga tjejer förknippar det inte med mobbing, utan tror att det är en "lek" och att det där skulle ha o göra med makt. 
    Dom fattar inte att det inte är på skoj han gör det. Utan det han gör, det är på dödligt allvar. Så som att sprida rykten om att någon är homosexuell även fast han inte är det. Sånt är lagstadgat skitsnack och går o anmäla för förtal.  

Det är väl typ samma problem med diagnoser som gör att många killar faller för tjejer som har borderline och lovar honom sjukt sex, en vacker yta, och ungdomligt inre och vill vara i ett förhållande med han. (Sen är hon konstant otrogen mot han bara för att hon försvinner och han har ingen aning om vart hon är).

Har även märkt att dessa killar brukar bryta ner tjejernas självbild rätt bra. Igenom att kalla henne ful först, och sen skämta om det o bara säga att han skoja.. 
    Det märks att hans "skämt" inte var ett skämt alls, men tydligen gör såna där kommentarer ofta att kvinnor blir rätt våta i trosorna. 
    Det har väl med tävlings viljan hos människor att göra. Nu måste hon kämpa för att hon ska bli hans. För nu sitter han plötsligt och snackar och ger uppmärksamhet åt någon helt annan. 

Själv tycker jag att man ska vara schysst mot folk. Men ärligt talat så hjälper det inte till när det kommer till att fixa ett harem och 500 000 tusen brudar man kan ligga med. Det är lättare och vara ett manipulativt as. 
    Dom är knepiga kvinnorna......synd man inte är ett manipulativt as. Åtminstone emellanåt
  • BreachMode
    Anonym (Enkelt) skrev 2022-05-11 06:38:32 följande:
    Dom är knepiga kvinnorna......synd man inte är ett manipulativt as. Åtminstone emellanåt

Kommer inte ihåg vem det var, men det var någon som skrev en bok som var en riktig don juan och blev omtyckt av dom flesta. Han var helt galen i sin jakt.. 
    Läs den boken om du vill ha lite tips.
    Han var dock manipulativ som fan. 

Annars finns det tips på hur man kan göra utan att o vara ett as.
    Dom gillar äventyr: Så bjud ibland på en utflykt eller resa. 
    Umgås inte hela dagarna under veckan. Dom flesta tror att man måste umgås och vara snäll bara för att hålla henne kvar. Men det blir kontraproduktivt. För ju oftare man umgås eller har möjligheten att träffa någon annan. Desto mer lär man sig veta, o ju snabbare tröttnar hon på han. Det är bättre att gå hem från en dålig dejt dejt, eller lämna o låta henne önska lite mera. 
    Låt henne skriva/prata mer än du gör. Ju mer hon pratar eller just oftare hon hör av sig. Desto flera tecken har du om att hon är intresserad. Många killar jagar tjejer som knappt svarar. Om hon inte svarar, dra iväg o gör något annat. Pröva igen nästa vecka. Säg att du har varit utomlands. 

Och ska du börja dejta.. Säg aldrig att du är ute efter något seriöst.
    Ta bort din seriösa inställning, o gå ut och dejta med tanke om att du bara är ute efter att leka. Dom flesta som dejtar är bara ute och fiskar för att se vad dom kan fånga. Säger du att du är ute efter seriöst då. Så kommer dom flesta rygga tillbaks. Dom är inte redo, och ni kommer inte tänka samma.

Det där är typ dom saker som är vanligast och sabbar killars chanser. 
    Bättre o vara en kul prick, som bara är ute och flörtar, och bjuder henne på kuk ibland. 

Svar på tråden Vänstrade: Tyck synd om mig?