Anonym (X) skrev 2022-05-08 22:49:55 följande:
Tyvärr har jag problem som alla normala människor att vara förföljd och trakasserad i min egen bostad. Jag vet inte om polisen kommer att ta det på alvar om jag anmäler henne för förföljelse men jag tänkte kontakta jurist och skicka en officiellt upphör och avstå brev. Då om hon bryter det igen kan jag kanske anmäla henne. Jag vet inte hur det fungerar men det måste vara något sätt som man kan klaga till där någon vill ta det på alvar. Jag är redan tillräckligt upptagen att behöva tänka om grannen är sur.
Hon ringer på dörren varje vecka, ok, öppna och säg att du har migrän och måste vila, eller öppna inte alls, hon kan ju inte ta sig in utan nycklar.
Hon tittar om du går ut, ok, det är väl inte så farligt.
Hon tittar in genom brevlådan (eller du tror det i alla fall, svårt för dig att se), inte kul, men bara ignorera.
Hon tror att du är 15 år (strunta i det) och ringer din pappa (han kan strunta i att svara).
Eventuellt ringde hon Skatteverket, strunt i det, det ordnade sig väl.
Om din pappa blir stressad av att hon ringer honom, säg åt honom att inte svara.
Strunta i din granne och koncen
Gör det, men jag skulle också prata med styrelsen om jag var du. Liksom för att förekomma, så inte
hon plötsligt pratar med styrelsen och hittar på att du/pappa gör olagligheter (för att hon bli irriterad på att ni inte vill prata med henne).
Berätta bara för dem det du skrivit i den här tråden. Tryck på att din pappa inte mår bra av detta.