• FuckGoggleAskMe

Snokande granne tilltvingar sig i vårt liv

Så problemet är att hon vill prata med er och lägger sig i saker. Dessutom berättade  hon eventuellt för någon att din pappa flyttat utomlands.

Be att få nyckeln tillbaka, säg att en kusin kommer att ta hand om posten om ni inte vågar säga något annat. Sen, undvik att öppna dörren och undvik att prata med henne, hur svårt kan det vara?

Varför skulle du kontakta någon om en pratglad granne som försöker lägga sig i era liv? Det är inte olagligt att vara odrägligt påträngande på det viset. Varför vara rädd för att hon blir arg etc? Strunta i tanten. 

• FuckGoggleAskMe
    Anonym (X) skrev 2022-05-08 21:06:37 följande:

Jag har bett henne nycklar tillbaka när jag flyttade in. Hon gav mig inte nycklar omedelbart men först ringde min pappa att fråga OM hon ska göra så och han sa ja. Då hon gav mig nycklar och hade sagt till mig att hon ringde till min pappa att säga att hon KOMMER att ge mig nycklar, inte att hon frågade honom om hon ska göra så.

Det också hände att varje vecka hon ringde till mig på dörren och när jag började ignorera henne och inte öppna hon försökte ta sig in för hon kan inte FATTA att någon skulle kunna inte vilja prata med henne. Så hon tänkte istället att jag måste ha dött. Det är hur stor ego hon har och behöv att ha sin näsa i saker. Jag var då bestämt med henne men även efter detta hon försatt att titta om jag går ut och kolla genom brevlådan att se om jag har plockat upp posten. Hon frågade mig också min telefonnummer och jag sagt nej och då hon frågade igen två gånger. 

Det är ju jag som är i lägenheten när han är borta men hon låtsas som att jag är en 15-årig barn som kan inte ta hand om någonting så hon behöver ha koll på mig och ringa min pappa för allt (jag är 34 år gammal!!).

Hon berättade inte bara ?för någon? att min pappa har flyttat men det var Skatteverket så han måste ringa dem och bevisa att det är inte sant. 

Han är gammal och inte så skärp ännu mer och dessa saker stressar honom mycket. 

Ja, tyvärr är det inte olaglig. Borde vara enligt mig. 

Ok, så nu har hon inte nycklar längre, bra.
    Hon ringer på dörren varje vecka, ok, öppna och säg att du har migrän och måste vila, eller öppna inte alls, hon kan ju inte ta sig in utan nycklar. 
    Hon tittar om du går ut, ok, det är väl inte så farligt.
    Hon tittar in genom brevlådan (eller du tror det i alla fall, svårt för dig att se), inte kul, men bara ignorera. 
    Hon tror att du är 15 år (strunta i det) och ringer din pappa (han kan strunta i att svara).
    Eventuellt ringde hon Skatteverket, strunt i det, det ordnade sig väl. 
    Om din pappa blir stressad av att hon ringer honom, säg åt honom att inte svara.
    Strunta i din granne och koncentrera dig på annat. 
Svar på tråden Snokande granne tilltvingar sig i vårt liv