C/O-adress fastän man är gift
Ponera att en person är gift och bor med sin partner. Personen har en C/O-adress till den som den bor ihop med. Vad kan det vara för orsak till det?
Ponera att en person är gift och bor med sin partner. Personen har en C/O-adress till den som den bor ihop med. Vad kan det vara för orsak till det?
Det kan vara bidragsfusk om personen inte är skriven där. Är man skriven där man bor är det vanliga att man gör en adressändring dit.
Om man inte är skriven där får till exempel Försäkringskassan inte veta var du bor. Det kan finnas en anledning till det.
Bara den lilla detaljen attt inte vara skriven där man bor är ett brott i sig.
(Om man inte har nån specialare som dubbelt boende eller annat)
Sydrar väl på bostadsbidrag såklart. Tex. Men inläggsskrivaren skrev inte att det var så, bara att det var en anledning till att man KAN vara skriven på annan adress. Men detta är OT.
Sydrar väl på bostadsbidrag såklart. Tex. Men inläggsskrivaren skrev inte att det var så, bara att det var en anledning till att man KAN vara skriven på annan adress. Men detta är OT.
Folkbokföringen har även betydelse för var man betalar skatt och var man röstar.
Nu är jag visserligen inte gift men samma sak skulle ju gälla om jag gifte mig med min sambo. Jag flyttade in i hans bostadsrätt för åtta år sedan. Eftersom jag inte äger den, står inte mitt namn på brevlådan eller på listan i trapphuset. Så det är väl inte så konstigt att man är skriven på en c/o-adress. Det måste ju vara jättevanligt att man flyttar in i varandras lägenheter.
Nu är jag visserligen inte gift men samma sak skulle ju gälla om jag gifte mig med min sambo. Jag flyttade in i hans bostadsrätt för åtta år sedan. Eftersom jag inte äger den, står inte mitt namn på brevlådan eller på listan i trapphuset. Så det är väl inte så konstigt att man är skriven på en c/o-adress. Det måste ju vara jättevanligt att man flyttar in i varandras lägenheter.
Jo, Skulle tro att det är den allra vanligaste orsaken. Man flyttar ihop först, gifter sig sen.
Dock skulle jag/vi sätta upp mitt namn på dörren om jag blev sambo med nån. Och skriva mig under eget namn. Men det gör man ju helt som man vill.