• CeeC

BF OM 8 dagar!

Jag har egentligen BF 21 maj men har redan imorgon ett besök hos spec. Mödravården för att analysera en igångsättning.
    Mina båda tidigare förlossningar har startat spontant i vecka 38 (som jag är i nu) och gått extremfort.

Det tog 40 minuter från ankomst till sjukhus 4 cm öppen och diskussion om epidural tills mitt andra barn låg på mitt bröst.
    Med första hade jag krystvärkar vid ankomst, så det var bara att sätta igång. Haha!

livrädd nu dock för att föda i bilen. Därav mötet imorgon.

Jag har haft sammandragningar i nästan två veckor, senaste 3 dagarna väldigt täta och kraftfulla men inte smärtsamma.
    Jag sitter mycket bredbent för att välkomna barnet långt ner i bäckenet och höftrullningar för rörlighet.
    Väldigt osugen på färdknäppen både jag och killen, men vi testar imorgon om jag inte blir igångsatt! Haha?

• CeeC

Ja, man blir ju mer begränsad när det finns fler barn därhemma. Eller tidsfönstret krymper avsevärt.

Läkaren sa vid förra mötet att jag inte kommer bli igångsatt från 0. Utan kroppen måste ha smugit igång lite själv för att resultatet ska bli hyfsat naturligt och kroppen ska hänga med. Så det känns okej.
    vi får se imorgon bitti vad som händer. 

hoppas det drar igång för dig också snart! Men det låter ju som att nånting händer iaf ;)

• CeeC

Blomma - håller tummen för att det drar igång för dig också! ;)

• CeeC

Domen idag blev att det är gynnsamt läge att göra en igångsättning. Kroppen är redo!
    Men tyvärr fullt på förlossningen - så blev bokad på lördag preliminärt.

spännande med fler majbebisar som är på gång nu!

finns det några vettiga piffar i ämnet? Vilka lyssnar du på mer specifikt Rårakan?

• CeeC

Men grattis Marielle!!
    bra jobbat! låter som allt gått fint, så skönt när det klaffar. Men måste säga mest imponerad att hinna in med barn hemma och ganska små marginaler ;)

hoppas ni får fortsätta må bra nu!

Svar på tråden BF OM 8 dagar!