• marielle90

BF OM 8 dagar!

Hej. Är det några fler här som ska föda i maj? 

jag är beräknad 12/5. 

födde mitt första barn i vecka 36+5 vattnet gick och sen kom värkarna tätt och var öppen 5cm när vi kom in. Krystade 35 min sen var min dotter ute ????. tog typ 5h sen vattnet gick. Drömförlossning 

är nu inne i vecka 39 ( 38+5) inga tecken på nånting förutom att jag har sammandragningar och någon värk då och då. Men inget annat.

försöker få igång allt genom att gå i trappor, ute och gå, druckit hallonbladste varje dag , färdknäppen ja allt ???? det är tungt nu och vill bara att det ska dra igång!

tänkte det kunde va kul att läsa om någon annan är i samma sits ? ???? 

• Svar på tråden BF OM 8 dagar!
  • Räkmacka

Jag är beräknad 15/maj. Ont i ryggen idag och någon sammandragning. Under veckan. Annars mår jag tipptopp! Vill bara få igång, känner att jag kan detta nu. ????

• CeeC

Jag har egentligen BF 21 maj men har redan imorgon ett besök hos spec. Mödravården för att analysera en igångsättning.
    Mina båda tidigare förlossningar har startat spontant i vecka 38 (som jag är i nu) och gått extremfort.

Det tog 40 minuter från ankomst till sjukhus 4 cm öppen och diskussion om epidural tills mitt andra barn låg på mitt bröst.
    Med första hade jag krystvärkar vid ankomst, så det var bara att sätta igång. Haha!

livrädd nu dock för att föda i bilen. Därav mötet imorgon.

Jag har haft sammandragningar i nästan två veckor, senaste 3 dagarna väldigt täta och kraftfulla men inte smärtsamma.
    Jag sitter mycket bredbent för att välkomna barnet långt ner i bäckenet och höftrullningar för rörlighet.
    Väldigt osugen på färdknäppen både jag och killen, men vi testar imorgon om jag inte blir igångsatt! Haha?

• marielle90

Ceec 

oj det var verkligen snabba förlossningar!! 

jag hade möte oxå pga igångsättning men sen ändrade jag mig och vill att kroppen ska komma igång som sist men ändå rädd att de ska gå så himla snabbt. ???? 

har ju ett barn på 3,5 och moster som ska komma till en innan man kan åka in på förlossningen om hon såklart inte är på förskolan. 

har haft massa sammandragningar ikväll och fruktansvärt ont i ryggen då jag varit ute o h flängt i 3h sen handlat osv.. 

men känns som det kan dra igång när som helst!! 

sitter oxå mycket bredbent osv. lycka till med mötet och alla knep ni testat på????????

• CeeC

Ja, man blir ju mer begränsad när det finns fler barn därhemma. Eller tidsfönstret krymper avsevärt.

Läkaren sa vid förra mötet att jag inte kommer bli igångsatt från 0. Utan kroppen måste ha smugit igång lite själv för att resultatet ska bli hyfsat naturligt och kroppen ska hänga med. Så det känns okej.
    vi får se imorgon bitti vad som händer. 

hoppas det drar igång för dig också snart! Men det låter ju som att nånting händer iaf ;)

• Blomma5

Jag har bf den 20:e! Har haft sammandragningar hela dagen men känns lugnt nu. Vill bara att det ska starta någon gång! Första barnet så vet inte vad jag har att vänta mig

• CeeC

Blomma - håller tummen för att det drar igång för dig också! ;)

• Blomma5
    CeeC skrev 2022-05-04 22:17:30 följande:

Blomma - håller tummen för att det drar igång för dig också! ;)

Tack så mycket! Lycka till imorgon! :)
  • Rårakan

Hej hopp,
    BF 12/5 jag med och det känns verkligen inte nära? :( Har två barn innan och gått över med båda så ställer in mig mentalt på det. Fördriver tiden med att jobba så gott jag kan hemifrån och lyssna på diverse poddar om allt som rör graviditet, förlossning och första bebistiden. 

Hade hoppats på igångsättning då senaste barnet var stort (4840) men då den här ?bara? är 11,4% större (TUL v 38) så är det inte aktuellt enligt bm.

Kämpa på alla! 

• Ljusrosa

Jag har bf 16/5 fjärde barnet :) ligger med mensvärk just nu och försöker samtidigt underhållare 1,5 åringen som inte börjat på förskola än.. Ska få hinnsvepning 11/5 men hoppas det drar igång NU! Heja alla som kämpar på nu i slutet! 

• CeeC

Domen idag blev att det är gynnsamt läge att göra en igångsättning. Kroppen är redo!
    Men tyvärr fullt på förlossningen - så blev bokad på lördag preliminärt.

spännande med fler majbebisar som är på gång nu!

finns det några vettiga piffar i ämnet? Vilka lyssnar du på mer specifikt Rårakan?

• Rårakan
    CeeC skrev 2022-05-05 10:06:30 följande:

Piffar - poddar ofc!  // Drömmer

Har lyssnat på lite blandat från Babyzpodcast, Förlossningspodden och Rulla vagn. Alla finns på Spotify.   
  • marielle90

Hej allihop!! 

igår 04:39 födde jag vår flicka! Så sjukt???? skrev ju här i förrgår Hahah. 

vattner gick 02:00 5/5 var öppen 5cm när jag kom in på förlossningen. tog 1,5h sen var vår Maja ute . 9 min krystvärkar. 
    supersnabb förlossning men allt flöt på så bra! 

kvinnokroppen alltså! 1 dygn på BB och snart ska vi packa ihop oss och åka hem till storasyster ??

• CeeC

Men grattis Marielle!!
    bra jobbat! låter som allt gått fint, så skönt när det klaffar. Men måste säga mest imponerad att hinna in med barn hemma och ganska små marginaler ;)

hoppas ni får fortsätta må bra nu!

Svar på tråden BF OM 8 dagar!