• Anonym (Anonym88)

Otrogen då sexlust inte finns

Jag undrar hur ni ser på nedan. Min bror är gift sedan 10 år med en kvinna. Kvinnan har efter cancerbehandling ingen sexlust och blir även sjuk efter penetrerande sex. De har försökt få i gång sexlivet men det funkar inte, i alla fall inte penetrerande sex. Kvinnan skulle aldrig acceptera att hennes man ( min bror) hade en annan kvinna vid sidan om. Min bror vill fortsätta äktenskapet då det övriga i relationen funkar bra. Nu har jag kommit på att min bror har en älskarinna sedan flera år tillbaka och konfronterat honom. Han inledde denna relation först efter att hans fru tillfrisknat från sin cancer men alltså hade dessa men efter sjukdomen. Hans fru förväntas inte bli bättre vad gäller detta. Hur ser ni på min brors agerande? Han säger att han älskar sin fru och inte har för avsikt att lämna henne men kan inte se sig leva utan sex resten av sitt liv. 

• Svar på tråden Otrogen då sexlust inte finns
  • Anonym (jag)
    Anonym (Anonym88) skrev 2022-05-03 17:24:48 följande:

Hur ska han hantera situationen tycker ni? 

Med öppenhet såklart. Genom att låta henne få förhålla sig till det och få möjligheten till egna val.

TS bror borde givetvis förklarat för henne att han inte kan leva utan sex och gett henne valet att antingen försöka få igång sexlivet, acceptera att han får ha sex med andra eller skilja sig.

Men att gå bakom ryggen på henne så att inte hon ska kunna ha något att säga om saken och få det utfall han önskat sig är otroligt fegt och manipulativt.
  • Ascendere

Har full förståelse för din bror. Lämna henne hade varit värre i det läget de är i. 

• Anonym (Arne)
    Anonym (jag) skrev 2022-05-03 18:21:36 följande:
    Japp men det är ju upp till personen själv att avgöra inte personens partner.
    Man vet om utan att behöva fråga. Har ens partner en långvarig relation med annan i flera år så vet man, tro mig
  • Anonym (U)
    Anonym (Anonym88) skrev 2022-05-03 17:24:48 följande:

Hur ska han hantera situationen tycker ni? 

Lämna sin fru eller avsluta otroheten, givetvis. En ickefråga.
  • Anonym (Anonym88)
    Anonym (Arne) skrev 2022-05-03 18:39:13 följande:
    Man vet om utan att behöva fråga. Har ens partner en långvarig relation med annan i flera år så vet man, tro mig
    Nej hon vet inte. Det vet jag. Min bror träffar inte sin älskarinna så ofta.  De bor i olika städer. 
  • Anonym (Anonym88)
    Anonym (U) skrev 2022-05-03 18:44:05 följande:
    Lämna sin fru eller avsluta otroheten, givetvis. En ickefråga.
    Men om han älskar sin fru. Ska han leva med henne men inte ha sex mer i sitt liv?
  • Anonym (Kts)

Ska han ignorera sina sexuella behov resten av livet? Klart han gör något åt det, men det betyder ju inte att han bryr sig mindre om sin fru.

• Anonym (MM)
    Anonym (jag) skrev 2022-05-03 18:21:36 följande:
    Japp men det är ju upp till personen själv att avgöra inte personens partner.

Om man inte vill veta kan ju inte partnern säga något, då är man ju inte omedveten längre. 

Och om det ligger till så vet mannen det nog bäst själv. 

Jag kan säga att mitt ex sa efter att vi separerade att hon hade haft full förståelse om jag vänstrat de sista tre åren då vi inte hade sex.  

• Anonym (Teddy)

Det finns flera sätt att ha sex på förutom penetrerande. Nej, din bror gör fel. Hans fru vill inte att han har någon annan. Vad hindrar honom från att utforska sexlivet med frun? Det är antagligen alldeles för jobbigt för honom, antingen pga att han inte har någon vidare fantasi eller talang i sängen och därför inte kan utvidga sexlivet bortanför penetration. Eller så är han en lat j-vel som inte orkar lära sig nya grepp i sängen. Ett sista alternativ är att han är en egoist som tycker "my way or the highway", han har ingen lust att engagera sig i annan sex utan vill endast ha det som det alltid har varit.

• Anonym (U)
    Anonym (Anonym88) skrev 2022-05-03 18:52:07 följande:
    Men om han älskar sin fru. Ska han leva med henne men inte ha sex mer i sitt liv?
    Sjäölvklart. Om frun och han inte kan komma överens. Han får välja helt enkelt.
    Otrohet är aldrig ett alternativ och kan aldrig ursäktas..
Svar på tråden Otrogen då sexlust inte finns