Inlägg från: Anonym (jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag)

Otrogen då sexlust inte finns

Anonym (Anonym88) skrev 2022-05-03 17:10:18 följande:
    Otrogen då sexlust inte finns

Jag undrar hur ni ser på nedan. Min bror är gift sedan 10 år med en kvinna. Kvinnan har efter cancerbehandling ingen sexlust och blir även sjuk efter penetrerande sex. De har försökt få i gång sexlivet men det funkar inte, i alla fall inte penetrerande sex. Kvinnan skulle aldrig acceptera att hennes man ( min bror) hade en annan kvinna vid sidan om. Min bror vill fortsätta äktenskapet då det övriga i relationen funkar bra. Nu har jag kommit på att min bror har en älskarinna sedan flera år tillbaka och konfronterat honom. Han inledde denna relation först efter att hans fru tillfrisknat från sin cancer men alltså hade dessa men efter sjukdomen. Hans fru förväntas inte bli bättre vad gäller detta. Hur ser ni på min brors agerande? Han säger att han älskar sin fru och inte har för avsikt att lämna henne men kan inte se sig leva utan sex resten av sitt liv. 

Vad jag tycker?

Jag tycker att jag förstår att din bror försattes i en svår situation men hanterade den som ett jävla as.
  • Anonym (jag)
    Anonym (MM) skrev 2022-05-03 17:18:36 följande:

Fullt förståeligt enligt mig. Förhoppningsvis har kvinnan samma inställning. 

Borde man inte ta reda på om ens partner har samma inställning INNAN man gör sånt?
  • Anonym (jag)
    Anonym (Arne) skrev 2022-05-03 17:32:36 följande:
    Ibland vill man inte veta. 
    Japp men det är ju upp till personen själv att avgöra inte personens partner.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Anonym88) skrev 2022-05-03 17:24:48 följande:

Hur ska han hantera situationen tycker ni? 

Med öppenhet såklart. Genom att låta henne få förhålla sig till det och få möjligheten till egna val.

TS bror borde givetvis förklarat för henne att han inte kan leva utan sex och gett henne valet att antingen försöka få igång sexlivet, acceptera att han får ha sex med andra eller skilja sig.

Men att gå bakom ryggen på henne så att inte hon ska kunna ha något att säga om saken och få det utfall han önskat sig är otroligt fegt och manipulativt.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Arne) skrev 2022-05-03 18:39:13 följande:
    Man vet om utan att behöva fråga. Har ens partner en långvarig relation med annan i flera år så vet man, tro mig
    Nej jag tror inte dig, många tror inte att deras partner är kapabel till sånt eftersom de utgår ifrån att de lever med en ärlig person, känner flera som inte haft en aning om vilket slags partner de levt med förrän det kröp fram.

Och det spelar egentligen ingen roll vad den som är otrogen tror, den enda som har rätt att avgöra om man vill eller inte vill veta är den som blir bedragen.
  • Anonym (jag)
    Anonym (MM) skrev 2022-05-03 18:57:09 följande:

Om man inte vill veta kan ju inte partnern säga något, då är man ju inte omedveten längre. 

Och om det ligger till så vet mannen det nog bäst själv. 

Jag kan säga att mitt ex sa efter att vi separerade att hon hade haft full förståelse om jag vänstrat de sista tre åren då vi inte hade sex.  

Ja precis den som bedrar vet ju inte vad du vill och kan då heller inte påstå att du inte vill veta och använda det som ursäkt för att rättfärdiga sitt agerande. 

Nej mannen kan aldrig veta vad som är bäst för dig utan att ha frågat dig, det enda han kan veta är vad som är bäst för honom

Vad ditt ex tyckte är hennes åsikt men säger inte ett dugg om vad TS brors fru tycker. Hon är en egen individ inte en kopia av ditt ex.
  • Anonym (jag)
    Anonym (U) skrev 2022-05-03 19:19:46 följande:
    Det är din bror som förstår sitt och fruns liv. Inte du.
    Vad tror du den bedragna frun vill att du ska göra?  Berätta eller dölja?
    Nja TS bror är ju oxå väldigt jävig i frågan och mycket att vinna åt ena hållet och mycket att förlora åt andra hållet så det går inte att lita på att han kommer göra en objektiv och rättvis bedömning/val.

Den andra frågan som du tar upp är klar mer intressant, vad vill hon?
  • Anonym (jag)
    Anonym (MM) skrev 2022-05-03 19:27:43 följande:

Har jag påstått att det finns samband? Strawman, much?

Och i meningen ovanför vet samma man inte bättre om hur hustrun egentligen ser på saken än du?

Dum fråga får dumt svar... rationaliserar much?

Japp och därför har jag heller inte kommit med några påståenden om vad hon vill eller inte vill utan endast svarat på såna irrationella påståenden.,
  • Anonym (jag)
    Anonym (Arne) skrev 2022-05-03 19:04:59 följande:
    Låt din brorsa leva sitt eget liv. Det är 2022 nu. Då är det såhär. Det där med evig trohet finns inte längre.Bra eller dåligt? Nog lika bra att vänja sig.
    Nejdå, 2022 förväntas fortfarande ärlighet och öppenhet i ett förhållande och majoriteten springer inte runt och bedrar varandra när det inte blir som man velat.

Evig trohet finns absolut, det är därför det finns skilsmässor så man kan skiljas utan att vara otrogen.

Varför skulle någon vilja vänja sig vid svek, lögner och manipulation när inte ens de som själva gör så mot andra accepterar att det görs mot dem?
  • Anonym (jag)
    Anonym (MM) skrev 2022-05-03 20:03:28 följande:
    Jag ställde ingen fråga, jag berättade om när jag var i liknande situation och hur mitt ex tänkte. Jag påstår inte att mannen och kvinnan i tråden fungerar likadant, det är ju dumheter du konstruerar. 
    Och jag påpekar att du är du och TS brors fru är hon och har egna tankar och vilja och är den enda som kan avgöra vad som är rätt för henne själv.
  • Anonym (jag)
    Blomma5 skrev 2022-05-03 20:14:51 följande:

Inte konstigt att världen ser ut som den gör idag med tanke på hur respektlöst tänk folk verkar ha. Sätta sin egen njutning först och göra det största sveket man kan göra mot en person man säger sig ?älska?. Nej du älskar inte henne och tänker med din jävla penis. Jag hade själv inte klarar av att leva i en relation utan sex och intimitet och då får man överväga vad ens egna mående mår bäst utav. Relationen eller inte. Om frun inte godkänner att han ligger på annat håll så gör man fan inte det bakom ryggen på henne. Folk borde lära sig att reflektera och tänka sig in i andra individers situationer

Håller med
Svar på tråden Otrogen då sexlust inte finns