• Anonym (Anonym88)

Otrogen då sexlust inte finns

Jag undrar hur ni ser på nedan. Min bror är gift sedan 10 år med en kvinna. Kvinnan har efter cancerbehandling ingen sexlust och blir även sjuk efter penetrerande sex. De har försökt få i gång sexlivet men det funkar inte, i alla fall inte penetrerande sex. Kvinnan skulle aldrig acceptera att hennes man ( min bror) hade en annan kvinna vid sidan om. Min bror vill fortsätta äktenskapet då det övriga i relationen funkar bra. Nu har jag kommit på att min bror har en älskarinna sedan flera år tillbaka och konfronterat honom. Han inledde denna relation först efter att hans fru tillfrisknat från sin cancer men alltså hade dessa men efter sjukdomen. Hans fru förväntas inte bli bättre vad gäller detta. Hur ser ni på min brors agerande? Han säger att han älskar sin fru och inte har för avsikt att lämna henne men kan inte se sig leva utan sex resten av sitt liv. 

• Svar på tråden Otrogen då sexlust inte finns
  • Anonym (MM)

Fullt förståeligt enligt mig. Förhoppningsvis har kvinnan samma inställning. 

• Blomma5
    MrsPJ skrev 2022-05-03 17:14:10 följande:

Att han är ett jävla as. 

Kunde inte sagt det bättre själv
  • Anonym (jag)
    Anonym (Anonym88) skrev 2022-05-03 17:10:18 följande:

Jag undrar hur ni ser på nedan. Min bror är gift sedan 10 år med en kvinna. Kvinnan har efter cancerbehandling ingen sexlust och blir även sjuk efter penetrerande sex. De har försökt få i gång sexlivet men det funkar inte, i alla fall inte penetrerande sex. Kvinnan skulle aldrig acceptera att hennes man ( min bror) hade en annan kvinna vid sidan om. Min bror vill fortsätta äktenskapet då det övriga i relationen funkar bra. Nu har jag kommit på att min bror har en älskarinna sedan flera år tillbaka och konfronterat honom. Han inledde denna relation först efter att hans fru tillfrisknat från sin cancer men alltså hade dessa men efter sjukdomen. Hans fru förväntas inte bli bättre vad gäller detta. Hur ser ni på min brors agerande? Han säger att han älskar sin fru och inte har för avsikt att lämna henne men kan inte se sig leva utan sex resten av sitt liv. 

Vad jag tycker?

Jag tycker att jag förstår att din bror försattes i en svår situation men hanterade den som ett jävla as.
  • Anonym (jag)
    Anonym (MM) skrev 2022-05-03 17:18:36 följande:

Fullt förståeligt enligt mig. Förhoppningsvis har kvinnan samma inställning. 

Borde man inte ta reda på om ens partner har samma inställning INNAN man gör sånt?
  • Anonym (Anonym88)

Hur ska han hantera situationen tycker ni? 

• Anonym (Arne)

Tycker han gör rätt som på det sättet håller ihop familjen. Att lämna sin fru gör det hela inte direkt bättre. Hon borde förstå detta, tycker man. livet är tyvärr inte alltid rättvist och blir inte bättre att två lider

• Anonym (Usch)
    Anonym (Anonym88) skrev 2022-05-03 17:10:18 följande:

På vilket sätt blir hon sjuk av penetrerande sex? 

Som en annan sa - han sattes i en svår situation men hanterade den som ett svin- jag hade inte klarar av att först ha cancer och säkert lida av att inte kunna ha sex och sen få reda på att min man är otrogen - stackars kvinna! då borde han gjort slut!! 

• Anonym (Arne)
    Anonym (jag) skrev 2022-05-03 17:24:05 följande:
    Borde man inte ta reda på om ens partner har samma inställning INNAN man gör sånt?
    Ibland vill man inte veta. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (Arne) skrev 2022-05-03 17:32:36 följande:
    Ibland vill man inte veta. 
    Japp men det är ju upp till personen själv att avgöra inte personens partner.
Svar på tråden Otrogen då sexlust inte finns