Inlägg från: Anonym (Anonym88) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym88)

Otrogen då sexlust inte finns

Jag undrar hur ni ser på nedan. Min bror är gift sedan 10 år med en kvinna. Kvinnan har efter cancerbehandling ingen sexlust och blir även sjuk efter penetrerande sex. De har försökt få i gång sexlivet men det funkar inte, i alla fall inte penetrerande sex. Kvinnan skulle aldrig acceptera att hennes man ( min bror) hade en annan kvinna vid sidan om. Min bror vill fortsätta äktenskapet då det övriga i relationen funkar bra. Nu har jag kommit på att min bror har en älskarinna sedan flera år tillbaka och konfronterat honom. Han inledde denna relation först efter att hans fru tillfrisknat från sin cancer men alltså hade dessa men efter sjukdomen. Hans fru förväntas inte bli bättre vad gäller detta. Hur ser ni på min brors agerande? Han säger att han älskar sin fru och inte har för avsikt att lämna henne men kan inte se sig leva utan sex resten av sitt liv. 

• Svar på tråden Otrogen då sexlust inte finns
  • Anonym (Anonym88)

Hur ska han hantera situationen tycker ni? 

• Anonym (Anonym88)
    Anonym (Arne) skrev 2022-05-03 18:39:13 följande:
    Man vet om utan att behöva fråga. Har ens partner en långvarig relation med annan i flera år så vet man, tro mig
    Nej hon vet inte. Det vet jag. Min bror träffar inte sin älskarinna så ofta.  De bor i olika städer. 
  • Anonym (Anonym88)
    Anonym (U) skrev 2022-05-03 18:44:05 följande:
    Lämna sin fru eller avsluta otroheten, givetvis. En ickefråga.
    Men om han älskar sin fru. Ska han leva med henne men inte ha sex mer i sitt liv?
  • Anonym (Anonym88)
    Anonym (jag) skrev 2022-05-03 19:01:26 följande:
    Nej jag tror inte dig, många tror inte att deras partner är kapabel till sånt eftersom de utgår ifrån att de lever med en ärlig person, känner flera som inte haft en aning om vilket slags partner de levt med förrän det kröp fram.

Och det spelar egentligen ingen roll vad den som är otrogen tror, den enda som har rätt att avgöra om man vill eller inte vill veta är den som blir bedragen.
    Håller med! Jag vet att hon inte vet! Jag känner min brors fru väl.  Hon skulle ha lämnat honom om hon visste eller misstänkte detta. 
  • Anonym (Anonym88)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-05-03 18:58:23 följande:

Det finns flera sätt att ha sex på förutom penetrerande. Nej, din bror gör fel. Hans fru vill inte att han har någon annan. Vad hindrar honom från att utforska sexlivet med frun? Det är antagligen alldeles för jobbigt för honom, antingen pga att han inte har någon vidare fantasi eller talang i sängen och därför inte kan utvidga sexlivet bortanför penetration. Eller så är han en lat j-vel som inte orkar lära sig nya grepp i sängen. Ett sista alternativ är att han är en egoist som tycker "my way or the highway", han har ingen lust att engagera sig i annan sex utan vill endast ha det som det alltid har varit.

Bästa svaret! Du har nog rätt i detta Teddy!
    Anonym (jag) skrev 2022-05-03 19:01:26 följande:
    Nej jag tror inte dig, många tror inte att deras partner är kapabel till sånt eftersom de utgår ifrån att de lever med en ärlig person, känner flera som inte haft en aning om vilket slags partner de levt med förrän det kröp fram.

Och det spelar egentligen ingen roll vad den som är otrogen tror, den enda som har rätt att avgöra om man vill eller inte vill veta är den som blir bedragen.
    Håller med! Jag vet att hon inte vet! Jag känner min brors fru väl.  Hon skulle ha lämnat honom om hon visste eller misstänkte detta.
  • Anonym (Anonym88)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-05-03 18:58:23 följande:

Det finns flera sätt att ha sex på förutom penetrerande. Nej, din bror gör fel. Hans fru vill inte att han har någon annan. Vad hindrar honom från att utforska sexlivet med frun? Det är antagligen alldeles för jobbigt för honom, antingen pga att han inte har någon vidare fantasi eller talang i sängen och därför inte kan utvidga sexlivet bortanför penetration. Eller så är han en lat j-vel som inte orkar lära sig nya grepp i sängen. Ett sista alternativ är att han är en egoist som tycker "my way or the highway", han har ingen lust att engagera sig i annan sex utan vill endast ha det som det alltid har varit.

Jag har ju också förstått att han rent sexuellt tycker väldigt mycket om sin älskarinna. Jag tror tyvärr hans otrohet gått över från att ha varit p g a hans saknad av sex till att också bero på att han nu uppskattar sex extra mycket just med denna kvinna han har vid sidan om. Jag sitter i dilemmat vad jag ska göra? Berätta för min brors fru och förstöra min brors och hennes liv? 
  • Anonym (Anonym88)
    Anonym (U) skrev 2022-05-03 19:19:46 följande:
    Det är din bror som förstår sitt och fruns liv. Inte du.
    Vad tror du den bedragna frun vill att du ska göra?  Berätta eller dölja?
    Jag tror hon vill få veta detta. 
Svar på tråden Otrogen då sexlust inte finns