• MariaJosefine

Kan någon snälla hjälpa mig??!

Jag mår så dåligt av detta..
    Jag har träffat en jättefin kille/kollega på jobbet för 3 mån sedan. Vi fastnade nog direkt för varandra, ögonkontakt,  nervösa för varandra, ja alla tecken...
    Men ingen vågar ta första steget!! Jag dör så pinsamt det är,,, han förlängde ögonkontakt en gång när vi gick förbi varandra i korridoren. Men varför säger han inget??
    Vi arbetar på en liten skola, drygt 8 kollegor och har nära kontakt varje dag då vi måste agera professionellt och låtsas som ingenting vilket oxå är jobbigt. Detta tär på mig. Jag mår så dåligt av att inte helt veta om han vill nåt eller inte,, men modet sviker också om att själv ta initativ:( jag är så blyg, tänk va pinsamt om han inte vill nåt sen och måste träffa o prata med honom varje dag sen. Men samtidigt påverkar detta min v min vardhela tiden, tänker på honom dygnet runt...:(

• Svar på tråden Kan någon snälla hjälpa mig??!
  • Anonym (Jättekär)

Känner med dig. Jag blev stört kär , vi sågs kort var dag mån- fre. Jag började försöka prata lite mer med honom. Sen fick jag ett tillfälle där vi satt ganska länge och pratade om allt o inget bara han och jag. Han skickade sen ett medelande till min mobil. Efter de har vi haft kontakt på medelande var dag under arbetstid helg och lov. Jag såg alla möjliga tecken på intresse som ögonkontakt mm. Dock så har han sambo!!! , där föll allt för mig och jag fattade inget. Vad vill han mig då??? :( vi har varit ute o fikat / lunchat själva kramas och har jätte trevligt, men så jobbigt när man är kär. Försöker glömma honom men de är så svårt. Jag vet att han inte vill vara med mig, ändå så vill ja ha den kontakten. Sårar bara mig själv nu, fick en vän iallafall. 

• Anonym (Anna)

Men då tog ju han kontakt med dig iallafall! Skönt..
    Även som det låter som det vore bäst att du glömmer honom..
    Eller fråga honom vad han vill med dig kanske?

I mitt fall påverkar det min vardag så mkt att jag inte kan ha det såhär längre känner jag,, men jag vet inte om jag klarar att ta första steget heller,, det är det... 
    Skammen om han säger nej alltså....

• Anonym (Jättekär)
    Anonym (Anna) skrev 2022-04-30 15:50:39 följande:

Men då tog ju han kontakt med dig iallafall! Skönt..
    Även som det låter som det vore bäst att du glömmer honom..
    Eller fråga honom vad han vill med dig kanske?

I mitt fall påverkar det min vardag så mkt att jag inte kan ha det såhär längre känner jag,, men jag vet inte om jag klarar att ta första steget heller,, det är det... 
    Skammen om han säger nej alltså....

Jag vågar inte fråga vad han vill. Jag letar tecken, :( . Aldrig någonsin har jag varit nära en man så mycket som nu utan att de betyder något mer . Bara haft bekanta eller ytliga kollegor.  Jag tänker att jag låter de vara. Vi kan vara vänner trotts att de gör så jävla ont. För de är de jag är säker på att han vill, vara vän bara, annars hade vi kunnat komma längre redan.Jag är ganska tydlig ändå, han vet att jag tycker om honom, ej sagt jag är just ordet kär men han är den trögaste på planeten om han inte fattar de ändå, jag verkligen uppvaktar honom. Men gud vad de gör ont.  Känner lixom ingen respons mer än vänskap.  Jag känner också att min vardag påverkas rejält kan knappt sova eller äta kan inte fokusera 100 på arbete. Går eunt och smår ler hela dagarna åt inget men i min hjärna tänker jag på honom och ingen förstår vad jag ler åt. Och mina tårar. Varför är du ledsen?  Jag kan inte sörja eller förklara för min kärlek är hemlig. Ingen vet, jag orkar inte heller mer . Tårarna rinner och blandas med leende.  Fy  elände
  • Anonym (Anna)

Fy va jobbigt det låter:(... Jag är precis som dig, kan inte äta, sömnen har varit utebliven,,frånvarande både på jobbet och hemma, därför känner jag att det måste ta slut nu..
    I mitt fall är det ju killen som gjort det mesta tycker jag, vi har haft sån kemi, så stelt när vi pratar,blivit bättre nu men ändå. Han är pratsam mer med de andra kollegorna men lugnare och tystare m mig. När vi är ensamma har han ställt frågor om min fritid och liv etc. Vi har ögonkontakt men han tittar snabbt bort när jag ser, en gång när vi möttes I korridoren tittade han i mina ögon extra länge än naturligt. Han ger mig kaffe. Han tar initativ till att prata. Även om jag oftast är för blyg... När vi är i grupp så pratar vi knappt, men lite,, är som vi inte vågar...
    Är jag helt fel ute, eller är han intresserad? Man kan ju inte veta säkert såklart...

• Anonym (Jättekär)
    Anonym (Anna) skrev 2022-04-30 16:16:09 följande:

Fy va jobbigt det låter:(... Jag är precis som dig, kan inte äta, sömnen har varit utebliven,,frånvarande både på jobbet och hemma, därför känner jag att det måste ta slut nu..
    I mitt fall är det ju killen som gjort det mesta tycker jag, vi har haft sån kemi, så stelt när vi pratar,blivit bättre nu men ändå. Han är pratsam mer med de andra kollegorna men lugnare och tystare m mig. När vi är ensamma har han ställt frågor om min fritid och liv etc. Vi har ögonkontakt men han tittar snabbt bort när jag ser, en gång när vi möttes I korridoren tittade han i mina ögon extra länge än naturligt. Han ger mig kaffe. Han tar initativ till att prata. Även om jag oftast är för blyg... När vi är i grupp så pratar vi knappt, men lite,, är som vi inte vågar...
    Är jag helt fel ute, eller är han intresserad? Man kan ju inte veta säkert såklart...

Asså de är så svårt. Vi gjorde allt det också som du skriver plus daglig sms kontakt och träffats på tu man hand med långa kramar . En halv miljon tecken men nej :(  vänner tydligen.  Vi pratade länge , han kom till mig när han var ledsen eller hade problem med något, eller berätta besvikelser om andra kollegors inte arbete. Så fort någon va där så behandlas jag som ven som, när hi var själv satt vu bredvid varandra och pratade,  kom någon resta han sig och avbröt det . När vi träffas ses vi avlägset , helt själv ute i en park där knappt finns folk. Han vill inte ses på restaurang,  gömmer mig!??..   när vi var ute igår o åt lunch ihop så var de verkligen djup kontakt.  Han sa han tycker om mig. Men .. Jag tror de är som vän... Jag är säker ändå på det. 
  • Anonym (Anna)

Men har han flickvän? Och ändå håller på?..
    Tänker de inte på att vi också känslor, att vi blir vilseleda när de håller på sådär...

• Anonym (Intresserad)
    Anonym (Anna) skrev 2022-04-30 16:29:21 följande:

Men har han flickvän? Och ändå håller på?..
    Tänker de inte på att vi också känslor, att vi blir vilseleda när de håller på sådär...

kanske är mig ni pratar om, jag har tjej och på mitt jobb är det en jättesöt tjej som verkar faktiskt intresserad av mig?
  • Anonym (Jättekär)
    Anonym (Intresserad) skrev 2022-04-30 16:34:08 följande:
    kanske är mig ni pratar om, jag har tjej och på mitt jobb är det en jättesöt tjej som verkar faktiskt intresserad av mig?
    Han kanske tycker att de är jag som är knäpp som inte fattar , han har ju flickvän varför skulle han vara intresserad då:(?  Jag som är trög.  
  • Anonym (Intresserad)
    Anonym (Jättekär) skrev 2022-04-30 16:38:05 följande:
    Han kanske tycker att de är jag som är knäpp som inte fattar , han har ju flickvän varför skulle han vara intresserad då:(?  Jag som är trög.  
    Hur ser du ut? Nyfiken om det är du
  • Anonym (Jättekär)
    Anonym (Intresserad) skrev 2022-04-30 18:24:01 följande:
    Hur ser du ut? Nyfiken om det är du
    Ljust hår . Skägg och mustasch.  Blå ögon och glasögon.  30+.  Träffade mig igår. 
  • Anonym (Jättekär)
    Anonym (Jättekär) skrev 2022-04-30 18:49:04 följande:
    Ljust hår . Skägg och mustasch.  Blå ögon och glasögon.  30+.  Träffade mig igår. 
    Han se ut så inte jag !
  • Anonym (Intresserad)
    Anonym (Jättekär) skrev 2022-04-30 18:49:30 följande:
    Han se ut så inte jag !
    Men herregud Tungan ute
  • Anonym (Jättekär)
    Anonym (Intresserad) skrev 2022-04-30 18:58:52 följande:
    Men herregud  // Tungan ute
    ?? ..  tror ju knappast de är du plus att du dåfall vet hur du ser ut och om du träffade din "kollega : igår,..
  • Anonym (Anna)

Nu spårade denna tråd ur tror jag...

Nån annan som kan hjälpa mig hur jag ska göra??
    Ska jag skriva till honom nu på kvällen, prata med honom imorgon på jobbet och vad ska jag säga i så fall för att inte skrämma honom? Eller ska jag strunta i allt ...

Svar på tråden Kan någon snälla hjälpa mig??!