Här samlas alla nattugglor!
fultextad användarhandbok skrev 2024-09-03 18:40:36 följande:
De tyckte nog att jag skulle ha åkt med, men man mår ju som man gör efter ett sådant anfall och jag ville bara hem, så en ambulanspersonal följde mig hem till fots, det var ju inte långt hemifrån. Då vi kom in till mig frågade han mig vilket år det var och min personbeteckning. Det kunde jag svara på utan problem, så då tyckte han att jag nog kunde klara mig. Alltså, det låter riktigt allvarligt och begränsande! Inte ska du utsätta dig för sådant, det kan ju bli riktigt dåligt! Du ska vara rädd om dig, det finns bara en av dig, om man inte utgår från multiversumteorin då. Fast nog är det förståeligt att vilja unna sig något gott, säkert speciellt då det finns så tydliga begränsningar, men du ska ju må bra och absolut inte så som du beskrev!
Det är ju nu helt riktiga ord jag bara förmedlade. Tack, att vara elak hoppas jag då åtminstone att jag inte är, det ligger mig inte för.
Känns det bra att börja arbeta igen? Utbildningen har börjat för fullt, det är intressant! Förhoppningsvis kan jag slutföra den med även då det blir mer fysiskt. Ja, det finns ju seglarjackor som är lite grövre, som står emot både regn och kraftigt regn och vattenstänk, fast det kanske inte är så roligt att gå runt i en sådan överallt heller. Galonjackor släpper inte riktigt ut kondens bra, så ska du göra något fysiskt är det kanske bättre med en bra skaljacka eventuellt.
Kan tänka mig att man inte mår så bra efter ett sådant anfall. Tycker det låter lite osäkert att bara fråga efter år och din personbeteckning för att anse att du borde kunna klara dig, men de vet väl vad de gör hoppas jag 😮 Har du haft några fler anfall eller har det varit lugnt sedan dess?
Ja min allergi/intolerans är besvärlig, men det går oftast ganska bra nu. Till vardags får jag äta vad jag vill en gång och sedan får jag nöja mig med smörgåsar eller lättare mat med få ingredienser. Det är inget drömliv på så vis, men man vänjer sig vid det mesta 😅
Ofta behöver man göra ett misstag för att lära sig av det och undvika att göra samma sak igen. Ofärdiga kakor som smakar hjorthornssalt tänker jag aldrig sluka utan att tänka efter både en och tjugotvå gånger 🍪 Jag antar att det är samma för dig, att det gäller att hitta en lagom balans mellan att vara överdrivet orolig och dumdristig?