• RaYzLeR

Här samlas alla nattugglor!

Eurydike skrev 2023-12-18 21:37:20 följande:
    Aha! Då kan jag tänka mig att du kommer sova gott inatt 😴

Men, vad glad jag blir för din skull! Att du lyckas sluta med så många saker är ju helt otroligt. Verkligen bra jobbat! 🤩 Smart att låta rökabstinensen lägga sig lite innan du slutar med snuset 😃
    Jag sov gott. Glad

Jag ska ha som nyårslöfte att sluta snusa. Ska du ha något nyårslöfte i år? Sluta dricka kaffe kanske? Tomte
  • RaYzLeR
    Eurydike skrev 2023-12-18 21:39:02 följande:
    Jag har faktiskt aldrig sett Ernst, förutom på bild. Kanske får ta och spana in mysgubben jag med 🎅🏻
    Har du sett Mandelmanns jul då? Det är också en mysig gubbe. Hans fru med. Glad
  • RaYzLeR

Jag är röksugen! Tur att affärerna är stängda nu! Hoppas att abstinensen släpper snart! Rynkar på näsan

• RaYzLeR
    Eurydike skrev 2023-12-24 01:46:06 följande:
    Fasen också! Men tur att det var stängt och hoppas att abstinensen släpper snart ☹️ Hoppas också att julfirande kan distrahera dig från de jobbiga tankarna! God jul på dig 🎄🐿
    Abstinensen har släppt nu, så jag ska inte köpa några cigg. Imorgon har jag varit rökfri i en vecka. Glad

Hoppas att du hade en fin jul!
  • RaYzLeR
    Auditanne skrev 2023-12-24 01:50:50 följande:
    Finns väl såna där nikotinplåster annars? 
    Jo, men jag ska försöka klara mig utan nikotinplåster. Det kostar ju pengar. Det värsta röksugen har släppt nu.

Hoppas att du hade en fin jul! Glad
  • RaYzLeR

Det låter toppen Eurydike! Hoppas att allt är bra med dig. Jag har inte varit så aktiv på Flashback och Familjeliv, men ska försöka hänga här lite mer. 🤗

• RaYzLeR
    Eurydike skrev 2024-11-24 02:36:58 följande:

Nu har jag köpt melatonintabletter som kanske kan hjälpa mig att vända på dygnet! Det är en snabbkur på några dagar som är till för att bota jetlag. Jag har ju kronisk jetlag, så vi får hålla tummarna för att det blir bättre. Imorgon ska jag ta första tabletten 😊

Varför vända på dygnet? Det är ju så mysigt att vara vaken på natten, kolla ut genom föstret på snön i mörkret. Glad

Fast jag har blivit så trött om kvällarna, så jag orkar inte vara vaken på nätterna längre. Det var mest när jag drack öl som jag satt vaken länge på nätterna framför Flashback och Familjeliv. Skrattande
  • RaYzLeR
    Eurydike skrev 2024-11-25 23:33:53 följande:

Har testat melatonin nu och jag kunde lika gärna ha petat i mig ett pärlsockerkorn 😂 Jag somnade kl 5 och gick upp kl 8. Än så länge har jag inte känt mig dåsig under dagen heller, så jag är nog för pigg för tabletterna precis som jag misstänkte. Jag ska ändå ta hela kuren på fyra dagar! Hoppas att de funkar bättre för dig Fultextad! 😊

Är melatonin receptbelagt eller är det nåt hälsokostpreparat?

Du kanske skulle gå till läkaren och få riktig sömnmedicin utskrivet. Själv så fick jag Zopiklon på recept och det fungerade bra. Glad
  • RaYzLeR
    Eurydike skrev 2024-11-30 11:15:01 följande:
    Spännande lista! Mupparna har jag aldrig sett, men det borde jag ju göra om den knep förstaplatsen. Die hard var överraskande att se på listan, men Home alone var desto mindre överraskande för den bakades in som mandeln i knäcken i våra julhjärnor under 90-talet 🐸🤶🏻🎄⭐️
    Die Hard är en klassiker att se på i juletider. Om den inte går på TV så ska jag hyra den på Viaplay i år. Glad
  • RaYzLeR
    Eurydike skrev 2024-12-12 23:15:05 följande:
    Det visste jag inte innan jag såg Aniiees lista! Ja, det tycker jag verkligen att du ska göra 😃
    Tack för tipset att Ensam hemma och Ensam hemma 2 sänds på SVT Play. Tänkte se ettan ikväll och tvåan imorgon. Skrattande
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!