Jag gör som jar brukar och svarar på flera inlägg i ett och samma inlägg 😁
Eurydike skrev 2022-12-01 19:16:47 följande:
Så bra! Jag insåg när jag läste igenom inlägget att det bara var tydligt hur jag menade i mitt eget huvud, om ens där 😅 Haha, ja det finns verkligen många uttryck som blir lustiga när de direktöversätts 🤣 Förstår verkligen det! Jag tycker det är nog krångligt att hålla ordning på ett språk 🤔 Precis! Oftast blir det bara roligt! Jag gjorde bort mig många gånger när jag var på utbytesresa och skulle träna på engelska 😂
Jag pratar engelska och svenska dagligen 😁 Sedan pluggar jag två språk också så vissa dagar pratar jag mer än det på samma dag. Det blir rätt rörigt i huvudet ibland och planen var aldrig att jag skulle vara trespråkig och lära mig två andra språk 😂 Men som alla vet så blir ju livet sällan som en tänkt sig så det är bara att go with the flow och att vara flerspråkig är sällan negativt 😊
Eurydike skrev 2022-12-01 19:21:17 följande:
Wohoo! Vad glad jag blir för din skull! Hoppas verkligen det fortsätter så, även om du misstänker att det inte kommer göra det 😃 Det är svårt att låta bli att påverkas av negativa saker som händer, även om man borde det. Håller, som alltid, tummarna för dig 🌔 Hur har det gått sedan dess?
Tack! Ja det blev en nolla inatt, men jag visste ju det på förhand så jag hann ladda upp med serier och poddar, haha 🎬 Precis, det är jättesvårt att inte låtas påverkas när en är lättpåverkad i grunden. Hur det gått sedan vadå? Sen jag började med medicinen? Jag skulle säga att det generellt blivit bättre, även om det fortfarande är svårt att komma till ro och sova 💤 Hur går det för dig med sömnen nu? Får du fortfarande sova bra?