Auditanne skrev 2023-09-19 22:57:57 följande:
Det kanske handlar om en underliggande press du känner från skönhetsindustrin? Små svarta levande monster till hårstrån som dömer dig för precis allt som finns på din yta. Been there jag också och det känns inget vidare.
Det där med att flyga skulle jag också vilja uppleva. Vet att jag många gånger drömt om att köra bil där det alltid uppstår olyckor från mitt håll i trafiken. Undrar just varför
Lite extra trevligt är det att drömma om kärlek och intimitet. Ger mer intensiva känslor än att ex. titta på en romantisk film i vaket tillstånd.
Det händer något i sömnen. Man känner sig mer fri på nåt sätt. Alla spärrar och hämningar är som bortblåsta. Det känns såväl trevligt som unikt om man jämför med vakna sinnesupplevelser.
Jag upplever inte att jag gör det i vaket tillstånd, men i drömmarna kanske det kommer fram. Vem vet. På sätt och vis tror jag att drömmen inspirerades av att jag hittade en tvestjärt på handtaget till mitt kylskåp. Någonting litet och brunt stack fram och jag trodde att det var smuts som fastnat och tog tag i det. Då upptäckte jag att det var en tvestjärt. Trots att jag är djurvän skrek jag till och kastade i väg den. Det gick på ren impuls, så jag hann inte ens tänka. Men att saker inte är vad de borde vara, utan istället är levande, känns misstänkt likt min dröm 🤔
Ja, drömmar där man kör bil har jag med haft. Jag brukar också vara en galning i trafiken i drömmarnas land 🚘
Sådana drömmar kan vara fina, men det finns risk att man blir besviken när man vaknar. I drömmarna går mitt kärleksliv som på räls, i verkligheten har det spårat ut totalt 😅
Håller verkligen med dig om det sista! Jag har alltid uppskattat drömmar och kommer ofta ihåg vad jag drömmer. Det är en riktig häxblandning av trevligheter, komedi och skräck.