• Aniiee

Här samlas alla nattugglor!

Idag har jag tvättat i tvättstugan och nu är jag vansinnigt trött. Jag skulle kunna somna på studs.

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Aniiee
    Eurydike skrev 2023-10-20 18:19:42 följande:
    Det kanske är i tvättstugan man ska hålla till om nätterna när man vill sova 😅 Bra jobbat med tvätten!
    Vår tvättstuga är in-house, så elen stängs av automatiskt kl 22. Annars hade det inte varit helt fel. Idg har jag tvättat täcken, filtar och plädar. Tungt och jobbigt. Jag känner att jag förtjänar både sömn och B&Js cookie dough. 
  • Aniiee

Yay! Nyvaken, med 40 graders feber!

Pizza till middag? 

• Aniiee
    RaYzLeR skrev 2023-10-22 22:07:24 följande:

Jag ska börja med Antabus på onsdag. Skönt, då slipper man allt drickande. Jag börjar känna mig sliten efter två sexpack folköl om dagen. 🤗

Lycka till! Då är du i alla fall vettigare än min pappa.
  • Aniiee
    fultextad användarhandbok skrev 2023-10-23 18:48:41 följande:
    Tack så mycket för det! Ja alltså användarnamnet har också en bakgrund, men det får kanske ses som lite udda.

...

Grattis till Eurydike till välförfattat och jämt inlägg där singulartusental möter pluraltustental.

...

Aniiee ska krya på sig snarast möjligt.

...

Jag kom precis in från en liten kvällslänk här i området, kändes ganska bra. Hoppas att jag kan återkomma i morgon kväll och förtälja vad läkaren då har sagt. Snart är det jul igen, och så!
    Och jag hoppas att du får några bra svar av vården snart så du skipper kramper och skit.
  • Aniiee
    Eurydike skrev 2023-10-23 23:17:25 följande:
    Pizza låter gott! Men vid det här laget har du nog redan ätit färdigt 😅🍕
    Jag lyckades peta i mig typ 1/5 av en pizza, så det finns mer i kylen. Och då väljer jag helst en ganska enkel pizza, typ margherita, capricciosa, vesuvio eller något. Jag har nog ätit mer av glassen som ugan kom hem med.
  • Aniiee
    fultextad användarhandbok skrev 2023-10-24 18:58:07 följande:

Hej alla medskribenter, jag hoppas att ni har det bra och tack för fina inlägg. Jag har epilepsi. Orsaken okänd. Ska få medicin, med diger biverkningslista, så den kommer jag inte våga ta. Jag nådde inte riktigt fram till neurologen gällande det, hur rädd jag faktiskt är för sådant. Så ensamsegling ska jag kanske inte ge mig ut på nu, fast jag tror att det hade gjort gott. Det är inte så mycket kvar av mitt tillfälliga arbete heller.

Ofärdsåren sträcker sina händer mot oss, trevar målmedvetet. Stordåd i vardagens enkelhet. Ryggar inte för den hand som sträcks ut och berör mig. Viker inte för de ord som tar på mig.

Jo, den ska du våga ta tycker jag. Grejen med biverkningar i medivmciner är ju att det är avgjort av expertisen att nyttan är större än biverkningarna även om listan är diger. Jag förstår absolut att det är skrämmande att läsa hela den där listan, särskilt som lekman. Jag har själv läst en hel del läkemedels biverkningslistor, även på medicinen min lillebror fick för din epilepsi när han var 5, då jag vet hur det känns. Men för din egen skull tycker jag ändå att du ska hitta modet. Tala med apotekare, fler läkare, en kurator. Du behöver nog även landa i att du fått en diagnos som även den ofta kan kännas skrämmande även om man redan dragits med själva sjukdomen ett tag. När man väl får namn på det kan det vara väldigt blandade känslor. Ta den hjälp du behöver. Även om du tror att du inte behöver någon hjälp eller stöd så ge dig själv 3 gånget att gå och prata om det, då kan du känna efter sen om du behöver mer tid.

Hur du än bestämmer dig hoppas jag att det blir hanterbart i framtiden, på alla sätt och vis. 
  • Aniiee
    fultextad användarhandbok skrev 2023-10-24 22:33:36 följande:

Tack för era fina svar, det uppskattar jag. Jag borde ha lagt mig redan fast blev mer känslosam under kvällen. Jag ska höra av mig till neurologen och förklara min situation så gott det låter sig göras. Livet, så skört, så storslaget. När jag fick beskedet var det som att det var väl ingenting, men sedan har det blivit jobbigare. Det kanske är ett tecken på att jag borde skärpa mig helt enkelt. Ja det är inte så bra att arbetet slutar om ett tag, fast det får jag ju lösa, det är inte andras ansvar. Får se om jag kan få läkarintyg ens för den utbildning jag är intresserad av. En handlingsplan måste jag utforma, ja det är viktigt. I svåra situationer kan man inte bara apatiskt lägga sig ner och vänta, utom ibland kanske, om det ingår i planen. 

Nej, det är inte tecken på att du behöver skärpa dig. Det är tecken på att du är människa. Du kommer tycka att det är ingenting och du kommer tycka att det är Över jävligt, I omgångar. Det är en process, och det är ok att känna lite allt möjligt. 
  • Aniiee
    RaYzLeR skrev 2023-10-25 00:45:48 följande:
    Vettigare än din pappa? Är han också alkoholist? Jag ska till beroendekliniken idag kl 14. Troligtvis så blir det Antabus, men det behöver jag. Jag är trött på att dricka.
    Var. Han söp ihjäl sig ensam när jag var 20. Han hade vid det laget sumpat relationen till 10 syskon, 6 barn och en, redan bortgången, sambo, sitt jobb sedan länge och sin hälsa. Vi fick veta en månad efter han dog att han gjort det. Min tonårstid gick åt att täcka upp för honom. Jag kan inte direkt säga att jag saknar eller sörjer honom. Don't be like him.

Hoppas det går bra på kliniken för dig. 
  • Aniiee

Ligger här med 40 graders feber och kollar på en på Youtube som kollar på Schindlers list. En bit familhehistoria, once removed. Mina släktingar var inte Schindler-judar men väl.överlevare, de som gjorde det.

Egentligen borde jag se något mer upplyftande och äta lite glass men det enda andra jag har lust att se just nu r en anime som heter Banana Fish, och jag vet inte vilken som är blodigare..... 

Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!