• Aniiee

Här samlas alla nattugglor!

spettakel skrev 2023-07-24 23:54:52 följande:

Nån av alla nattugglor som varit till Abisko förresten?

Kom att tänka på nattåg appropå ingenting. Har lite udda sidosyssla att kolla på typ spårningssidor för flyg och tåg och sånt. Nattåg kan vara väldigt mysigt. Ligga i sin säng och lyssna på dundrandet genom natten. 

En gång för läääääääänge sen. Över 20 år sen. Men då åkte vi från Piteå då vi hade åkt dit för att hälsa på min pappas släkt. Åkte till Abisko som utflykt ett par dagar. Fast vi åkte/åker nattåg från Stockholm till Pite och Lule varje gång jag åker dit även nu, skitmysigt.

Långtåg och långflyg, det är så jag reser =p
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Aniiee

Morning has broken, like the first morning
    Blackbird has spoken, like the first bird

• Aniiee
    fultextad användarhandbok skrev 2023-07-27 21:47:15 följande:
    Gärna med mycket sol, ett litet tag, innan hösten kommer då vinkeln mot solen ökar. Fast då är jag tillbaka i staden igen, tills vidare åtminstone. Nästa månad är det min födelsedag och forneldarnas natt också. Med hösten kommer mörkret, kommer tystnaden, kommer stormarna, kommer regnen. Septembers elegiska dofter, frisk oktober i håret. Gillar du höst?
    Vad fan, DU OCKSÅ!?!

Alla dessa förbenade augusgibarn! Morr!

=P
  • Aniiee

Trillade in på ankomstkartornas sida på SMHI (skulle till veckans väder) och konstaterade att det fortfarande inte är sommar i vissa delar av Sverige..... förvisso eftersläpar uppdateringen 5 dagar, med den 23/7 2023 är det fortfarande inte sommar i vissa delar av Sverige. So weird. 

Me, ja... det verkar vara läge för en sommargryta....

• Aniiee

Shit, jäkla åskskräll!

Är det dags att gå och lägga sig snart?

• Aniiee
    FredrikLiksom skrev 2023-07-30 20:40:59 följande:
    Har det åskat hos dig? Här växlar det mellan skyfall och solsken! 
    Japp, en gång vid förra inlägget, och sen igen vid halv åtta ungefär kom det några skrällar. Dock inget regn. 
  • Aniiee

God morgon, god middag, god kväll, god natt!

Nu orkar jag inte diska längre! Jag tror att varenda pinal i köket är/har varit i disken idag.

*grumble, grumble...*

*går och tar en lion istället*

• Aniiee
    Stooler skrev 2023-08-03 20:55:43 följande:
    Haha...jag hade exakt samma känsla i morse! Lagade en del mat samt bakade igår och orkade helt enkelt inte diska. Men såklart, inget spöke, ingen älva eller nån annan heller hade tagit hand eländet under natten. Det var knappt jag hittade perkolatorn bland all disk! Obestämd
    Nej, det värkar vara jävligt ont om hustomtar av någon anledning. Synd. Undrar om de skulle hitta en skål gröt om den står på sjätte våningen.....
  • Aniiee

Sitter med min lion och browsar SVTs barnarkiv. Jag är nyfiken på om de har något som jag missade som barn pga utlandsvistelse. Jag kommer mest fram till att barnprogrammen från 70-90-talet var rätt skumma. Som 85a såg jag nog en hel del skumt.

• Aniiee
    Stooler skrev 2023-08-03 21:39:01 följande:
    Många barnprogram var politiska på 70-talet, ett av de mest populära var "Ville, Valle och Viktor" och det hade antagligen aldrig fått sändas nu. 80-talets mest omdebatterade var nog "Vilse i pannkakan", många trauman från det programmet har man hört. Själv så kollade jag nästan aldrig på barnprogram. När mina döttrar var små så älskade de "Fem myror..." Jag hade alla avsnitten på VHS-band och vet att jag fick låna en gammal spelare från en granne som hade en i källarförrådet. Hittade även Mora Träsk på VHS på nån loppis men jag minns inte när de sändes i TV?
    Ja, eftersom jag är född mitt på 80-talet är nog det första barnprogrammet jag kommer ihåg Ture Sventon Privatdetektiv, julkalender 89. Sen har jag vaga minnen av Tummen, Alfons Åberg, Rädda Joppe (som jag hatade med passion) och Skrot-Nisse (som jag också hatade med passion). Mora Träsk visades definitivt på TV också. 

Sen hade vi också massor, massor, massor med inspelade grejer på VHS.
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!