Här samlas alla nattugglor!
Jag glömde prinsen som håller på att bli mördad....
Ja, jag har jobbat på det de sista 20 åren. 😂 men än har jag inte gett upp så man vet aldrig.
Det vill jag 😊
1 Varför existerar inte mat och beröring i världen och hur förhåller sig paret till detta? Mat kan man ju förstå, den är en bristvara redan nu, men varför har beröring slutat existera? Beror det på gamla, asketiska ideal som har återkommit och förstärkts? Eller är hela berättelsen en metafor för någonting?
2 Varför ska grabben få sitt internetimplantat utbytt?
3 Vad drömmer pojken för någon mardröm?
Ja, det var verkligen skönt!
Förstår hur du menar. Det är på olika sätt för mig med. Oftast (nästan alltid) vill jag ha knäpptyst, fast jag lyssnar på musik hela tiden annars. Bara musik utan sång kan gå bra och svårast är det med sång på svenska.
Jag kikade efter vad jag skriver på, även om det var ett tag sedan nu, och resultatet blev:
✏️
Djuret
Försöksobjekt 1113
Livets träd
I jättens skugga
Djupt i jorden
✏️
Ingenting är färdigt, allting är ofärdigt 🙃
Vilken fin låt! Väldigt vacker ✨
Fazer-boxar på väg till mig, yay!
Fri. Fria associationer. Fritt spelutrymme. Och vintern ska komma, svept i sin vita mantel av mörker. Kall näve ska banka så tungt på din dörr. Kalla fingrar ska raspa mot fönstren. Vintern vill in. Viner i hus, över mark och hav. Vintern andas. Där ute ska frosten blomma och isen sjunga. Det är då, när isvidderna ligger som en vy i skymningslandskap framför en, som man snör på sig skridskorna och skrinnar ut på det hav som annars ligger öppet att färdas på med båt. Vägledd av den nedgående solens fadda strålar i bitande minusgrader. Kilometer läggs till kilometer. Strax faller mörkret. Molnen hopas och snön börjar falla. Någonstans framför en hörs kluckandet av ännu öppet hav. Man blir där ännu en stund. I mörkret, på isen.