Inlägg från: fultextad användarhandbok |Visa alla inlägg
  • fultextad användarhandbok

Här samlas alla nattugglor!

FredrikLiksom skrev 2023-11-28 21:41:59 följande:
    Jag jobbar på det! Jag börjar bli rätt bra på att gå utanför bekvämlighetszonen men ännu inte inom ett område där natur är inblandat. Men det kommer nog!

Läser Markus Torgeby nu och blir lite inspirerad.
    Det kommer ja, naturen har sin dragningskraft på många vis. Jag kollade lite på google, det verkar vara en som har levt alternativt, inspirerande faktiskt! Trevlig vidare läsning får jag önska då. Nä, men nu ska jag göra mig i ordning för natten och så, i morgon väntar ju lite äventyr här. 

Till Fredrik.

Varandet är evigt, häret och nuet är allt som finns och är således evigt. Nu, här.

Livets skändade förväntningar på hoppets förljugna altare. Trasiga drömmars bål, midvintersaga klädd i eldsflammor. Självhatets brand, föraktets lågor, rädslans flammor. Lågor mot alltets mörka onåbara valv där ljuset från sedan länge slocknade stjärnor dväljs. Svartsynt blick. Tystnad vari tomhetens strofer framträder, ingentings strofer. Förintande eld, glödande sinne, kvardröjande värme, ingenting, allting.

I askan av det som brunnit har, finns hopp, finns glädje, finns de första vårtecknen, doften av nybryggt kaffe och hembygdens midsommarbrasa. Där finns ljusa nätter och myrvatten fulla av yngel och liv, kärlek och tillit. Och duet går inte att separera från det, eftersom det är duet. Livet strömmar genom dig, du strömmar genom livet. Sky inte dig själv, inte ens då du har morkkis. 

Hopas att det är bättre nu.

Eurydike skrev 2023-11-30 21:03:38 följande:
    Det låter fantastiskt spännande att ta egen båt till Island! Var försiktig bara, så du kommer hem välbehållen 💖
    Absolut, risktaganden bör ske med säkerhet i åtanke! 

...

Är inte hemma. Varit kallt i dag. Kan kanske bli en kall vinter det här.
    FredrikLiksom skrev 2023-12-04 22:20:58 följande:

Jag hann nog precis påbörja mitt tidigare inlägg när du skrev detta och därför Kommer svaret här istället. Jag fick googla morkkis. Och det är nog mycket riktigt det jag lider av. Om än en extrem version. 

Jag vänder mig inåt i någon slags kortvarig depression och är nästan på gång att fly. Det ställer liksom om hela mitt väsen.

Det är vackra ord du skriver och efter att ha läst några gånger så tolkar jag det optimistiskt. Även om jag egentligen lider av en medfödd pessimism.

Tack

Inte var det meningen att du skulle behöva googla ordet, det kom av bara farten, det är lätt att det följer med ord och uttryck ni inte har om man inte tänker sig för.

Kanske kan det bero på den stora skillnaden mellan tillstånden, en del blir ju väldigt ohämmade av alkohol och sedan lägger de sig, då de vaknar är det tillståndet borta. Jag vet inte, bara en amatörgissning. 

Ja det är optimistiskt. Tack för det, hoppas att du kan finna något användbart i det.

Är ju inte hemma ännu, har blivit sittande vid en eld några timmar förut, nog så trevligt. Har också gått i bastun. Snöigt och relativt kallt. En hel del funderingar av olika slag. En del annat på gång med. Vi får se vad det blir av allt.

FredrikLiksom skrev 2023-12-06 05:19:51 följande:
    Låter härligt att sitta vid eldens värme men ändå omsluten av vinterns mörker och kyla.
    Det var fint och mysigt! I morgon ska jag fortsätta. Leva i samklang, lycka och må, framåt i strävan nu som då. 
    FredrikLiksom skrev 2023-12-10 22:48:07 följande:

Ok dags för blogg. Jag vet ännu inte vad jag ska skriva men det kommer nog. 

Kära Bullen,
    jag kastas mellan mitt uppblåsta ego och min självkritik. Jag vet att jag är bäst i världen men jag vet samtidigt att jag är sämst i världen.

Jag har också sett en del tecken på att jag blivit lite gubbfet vilket stämmer bra överens med mina låga energinivåer. 

Så jag förstår att jag måste ta mig an det här. Återkomma till forna glansdagar, and beyond helst eftersom mina forna glansdagar kanske inte var så jävla glans.

Jag behöver också skärpa mig rent klädmässigt. Kavaj på alla offentliga uppträdanden. Skägglinjen ska vara knivskarp! Och så ska jag dofta som den man jag är.

Sen ska jag bli ännu bättre på att be folk fara åt helvete. Som ägaren Till den där lösa hunden jag mötte idag. Hen borde jag förklarat the state of the union för.

Sen ska jag banne mig komma i mål på de planer jag har.

Bullen, Kakan och Tårtan. Trä dina fötter i andra skor, låt de leda dig på vägar du inte visste fanns, vägar skapade av dig. Att lämna när natt blir dag, skåda och lev i behag. 

Älska mig lite i all min anspråkslöshet. Se mig. Förför mig med ljuv ordkarghet och dekorativa aforismer. Låt mig varligt röra vid dina ögonfransar som filtrerar luftens lättja. I rasande glädje, i galen sorg. Förlåt mig. I ensamhet blir jag kortklippt, den ovana frisyren som nådlöst visar ansiktet, blottar de magra axlarna. Allvarliga ögon, likt mörka vattenpölar en dyster afton om hösten, tittar tillbaka från spegelns yta in i mitt djup. Andas imma på spegeln, skriver mitt korta enstaviga namn däri, ser det upplösas och torkar bort resten. Upplösning och intighet kanske, eller så inte. Jag vet inte, jag är bara en enkel människa.

Eurydike skrev 2023-12-14 09:48:25 följande:
    God jul och gott nytt år på dig också! Hoppas du får det riktigt bra vart du än ska och att lyckan och glädjen står dig bi på din färd 🎄🥳✨ Själv ska jag färdas ut i köket och äta brunch, men kikar in senare och svarar på den fina texten du skrev. På återseende Fultextad och glöm inte att hissa piratflaggan i topp på din färd! 😉☠️
    Tack så mycket! Det är mot Island som gäller, flagga och humöret i topp, vi ses!
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!