FredrikLiksom skrev 2022-09-05 21:42:56 följande:
Men snart blir det lite mörkare. Då brukar åtminstone jag sova bättre.
Ja, får hoppas att mörket hjälper något. Hoppas att sömnen blir bättre för dig nu när det blir mörkare
Antigone skrev 2022-09-06 22:47:59 följande:
Kokosnötmjölk: Så tråkigt att höra! Nej, det håller jag verkligen med om. Ibland känns det som om sömnen planerar in de dåliga perioderna för att göra så stor skada som möjligt. Själv har jag den bästa perioden på evigheter. När jag gick i parterapi trodde psykologen att mina sömnstörningar beror på stress. Tydligen utsöndrar kroppen kortisol vid stress och det är skadligt vid långvarig stress.
Men precis!! Typ "Hej! Ser att du har en viktig/extra krävande period framför dig, då ska jag passa på att vara extra jobbig nu!". Suck och dubbelsuck. Jag har haft mina sömnstörningar sedan jag var en liten bebis, bara att det går upp och ner hur illa det är.
Vad skönt att du är inne i en bättre period! För mig kommer ofta de bättre perioderna när jag är ledig, tror det beror på kravlösheten. Och som du säger, stressen (ledig = mindre stress). Jag är tyvärr en sån person som dels är stresskänslig men också hanterar stressen ganska dåligt :/