Inlägg från: Anonym (V) |Visa alla inlägg
  • Anonym (V)

Viktiga köp och onödiga köp för nybliven mamma?

Babyskydd om ni ska åka bil, något att ?transportera? bebisen i när ni ska ut och gå eller så t.ex vagn, bärsele eller bärsjal, blöjor, våtservetter, lite kläder, nån filt. Flaskor och ersättning om ni ska flaskmata. Tänka litegrann kring vart bebisen ska sova. Sånt kan ju vara bra att ha färdigt när barnet kommer. I övrigt finns det få saker som inte går utmärkt att införskaffa efter att barnet fötts. 

Mitt äldsta barn avskydde att ligga i barnvagn och skrek som en stucken gris där i, vägrade både spjälsäng och babynest, tog inte napp (gjorde för övrigt inte andra barnet heller), skötbordet använde jag bara ett par månader i början och inte alls till andra barnet för det kändes smidigare och säkrare att bara byta på t.ex golvet. Så allt det var egentligen onödiga köp för min del. Mina barn kunde inte ha storlek 50 alls, inte ens på bb, så som tur var hade jag knappt köpt något i den storleken.

Det är väldigt individuellt vad man behöver beroende på både er föräldrars behov och vad som godtas av barnet så därför tycker jag det bästa är att vänta med så många inköp som möjligt tills barnet är här och man kan känna efter lite kring vad som faktiskt behövs, vilka storlekar kläder barnet behöver, vad barnet verkar gilla och inte etc.

Svar på tråden Viktiga köp och onödiga köp för nybliven mamma?