Inlägg från: Anonym (Tycker synd om ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tycker synd om ts)

Skuldsanering men som har ganska färska lån??

Du kan ju alltid testa på KFMs testsida för skuldsanering.

www.kronofogden.se/4.4b3cc579179bc5852432ec8.html

Dock ser det inte ljust ut...

Du behöver uppfylla tre krav för att kunna få skuldsanering. Kraven är att du

inte kan betala tillbaka skulderna inom en rimlig tid
    har giltiga orsaker till skulderna
    har ansträngt dig för att betala tillbaka skulderna.
    Anonym (Orolig) skrev 2022-04-25 18:59:08 följande:
    Gör testet på hemsidan uppfyller jag kraven. Kommer ta mig va 17 år för att bli Av med alla skulder. Men där kan man ej fylla i hur nya skulderna är dock 
    Du får väl göra ett försök, det kostar inget och inget blir värre av ett avslag.
    Anonym (Orolig) skrev 2022-04-25 21:21:10 följande:
    Tack för utförligt svar bokat tid hos skuldrådgivare nästa månad 
    Lycka till!

{#emotions_dlg.flower}
    Anonym (Budget och skuldrådgivare) skrev 2022-04-25 21:01:25 följande:

Tillägg
    De flesta som skriver här har inte riktigt koll på vad som gäller...det är ganska uppenbart med tanke på kommentarerna.

Om du tror att du kan klara dig på existensminimum utan nya skulder så har du ju egentligen inget att förlora med att skicka in en ansökan.
    Om du får avslag kanske det finns något du behöver åtgärda innan du skickar in igen och då vet du det...

Jag vet att jag tjatar om rådgivningen men beviljandegraden hos de som söker tillsammans med en budget och skuldrådgivare är högre än de som gör det på egen hand...och även de som sedan klarar av ekonomin under och efter skuldsaneringen.

Att leva med skulder är verkligen jättetufft och jag hoppas verkligen att det löser sig för dig

Vet inte om jag är inräknad i de dissades grupp, men jag försökte iallafall trots min okunskap att hjälpa till.

Bra råd från dig, hoppas att ts får en chans att reda ut sitt liv och börja om så småningom.
    Anonym (Budget och skuldrådgivare) skrev 2022-04-26 10:01:50 följande:
    Hej
    Nä jag tycker att du gav bra råd.
    Du både hänvisade rätt och ingav hopp.

Tänkte närmast på de som säger att det är noll chans på grund av skuldernas ålder, att TS inte uppfyller något kriterium etc.

Jag har jobbat med detta i nästan 12 år och har hjälpt till med tusentals ansökningar, så jag vet att det är väldigt mycket som spelar in när kronofogden beslutar och de att de verkligen tittar individuellt.
    Men förr om åren var skuldernas ålder en viktigare faktor än vad det är idag.

Jag tycker att det är jättebra att sådana här forum finns samtidigt som felaktiga (och ibland föraktfulla) svar kan göra att människor inte vågar tro att det går och att det finns hjälp. 
    Därför är vi några rådgivare som lite då och då svarar i trådarna.

Tycker som sagt dina svar var jättebra
    Tack, vad bra!
    Jag känner en sorg när jag läser om folk som klantat till det med dumma lån.

Min stora skräck när speciellt yngsta barnet blev myndig var just sms-lån. Lånen från helvetet.
    Som tur var så var min  oro obefogad!

Sms-lån borde förbjudas. Men det är ot och en annan fråga.

Bra att du som är insatt i ämnet tyckte att mina råd var bra. Det gläder mig. 
Svar på tråden Skuldsanering men som har ganska färska lån??