Inlägg från: Anonym (Orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Skuldsanering men som har ganska färska lån??

Hoppas någon kan svara på mina frågor. 

Någon som fått beviljad skuldsanering trots att lånen är knappt 1 år gamla. ( ena lånet är ju egentligen äldre då jag samlade ihop mina lån då ). 

De Lånen jag har I dag

Swedbank 317 000 taget mars 2021 för att samla ihop lån 

Resusbank 4331  taget dec 2021 

Klarna ca 8000 sista feb 2022

Resusbank 29760 februari 2021

Resusbank 6760 januari 2022

Sevendays 22000  april 2022 dör att kunna betL räkningar jag inte löst och tandläkarräkning

Northmill 29150 augusti 2021

Många av lånen har varit för att hjälpa mina skallade vänner som sen bara sagt upp kontakten och vägrar nu betala. Nu känner jag att jag håller på att gå under och kan inte lösa skulderna längre och tänkte ansöka om en skuldsanering. 

Men hur stor ör chansen med sp pass nya skulder? 

Jag bor i en hyresrätt som kostar ca 13 000 i hyra

Har 3 barn. 

• Svar på tråden Skuldsanering men som har ganska färska lån??
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Qq) skrev 2022-04-25 18:38:51 följande:

Uppfyller du något av kraven?

Gör testet på hemsidan uppfyller jag kraven. Kommer ta mig va 17 år för att bli Av med alla skulder. Men där kan man ej fylla i hur nya skulderna är dock 
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Budget och skuldrådgivare) skrev 2022-04-25 21:01:25 följande:

Tillägg
    De flesta som skriver här har inte riktigt koll på vad som gäller...det är ganska uppenbart med tanke på kommentarerna.

Om du tror att du kan klara dig på existensminimum utan nya skulder så har du ju egentligen inget att förlora med att skicka in en ansökan.
    Om du får avslag kanske det finns något du behöver åtgärda innan du skickar in igen och då vet du det...

Jag vet att jag tjatar om rådgivningen men beviljandegraden hos de som söker tillsammans med en budget och skuldrådgivare är högre än de som gör det på egen hand...och även de som sedan klarar av ekonomin under och efter skuldsaneringen.

Att leva med skulder är verkligen jättetufft och jag hoppas verkligen att det löser sig för dig

Tack för utförligt svar bokat tid hos skuldrådgivare nästa månad 
Svar på tråden Skuldsanering men som har ganska färska lån??