• vissli

Hur hittar ni lycka?

Mitt barn. Standardmässigt svar men det är verkligen så just nu. Blev mamma förra året och det har givit mig en lycka, kanske för att det också tagit bort att fokus i mitt liv bara är på mig, utan att någon/något annat är otroligt viktigt.

(Därför jag tror att även ett barnlöst/barnfritt liv kan vara lyckligt om det fylls med något syfte som inte bara är en själv...)

Men för mig blev det ett annat lugn och lycka när mitt barn kom. Det gav mig känslan att jag är del i en lång kedja som fortsätter efter mig, vilket gav mig trygghet på något vis som är svårt att förklara.

Utöver det är lycka också tex promenader en sommarmorgon eller vårkväll när fåglarna kvittrar och allt känns möjligt, riktigt god glass en vanlig tisdagkväll helt utan anledning eller känslan av ett skönt träningspass (efteråt, när man är ritkigt trött). Eller känslan att vara ute och resa i husbil/bil med tält, när man tar dagen som den kommer och kan se nya saker, stanna på små roliga ställen och vakna upp och göra frukost av det man har med sig på sitt Trangiakök och skratta åt kombinationerna...

Svar på tråden Hur hittar ni lycka?