Inlägg från: shitshit1211 |Visa alla inlägg
  • shitshit1211

Hur hittar ni lycka?

Hej! Jag har alltid beundrat människor som känner lycka och glädje i sina liv. Önskar jag var densamma. Negativiteten är en stor del som personligen håller mig ifrån att känna mig lycklig.

Min fråga till er är ifall du känner dig lycklig, varför? Vad gör ditt liv bättre? Om du inte är lycklig, vad tror du kan få dig att känna det? 

• Svar på tråden Hur hittar ni lycka?
  • shitshit1211
    Fjäril kär skrev 2022-04-24 09:00:07 följande:

Varje människa har sitt eget ansvar för att göra det bästa av sitt liv och skapa sin egen lycka. 

Vad som gör mig lycklig är allt från små saker i vardagen till större händelser i livet. Börjar man uppskatta de små detaljerna är det lätt att skapa en långvarig och hållbar lycka. 

Att se mina barn ha vuxit upp till egna självgående individer med fantastisk humor och handlingskraft gör mig lycklig. Att kunna njuta av naturen i solen gör mig lycklig. Att göra saker som går mig att må bra och som jag tycker om gör mig lycklig. Min motorcykel, min katt, mitt hem, mina vänner och familj, mitt jobb. Min älskade sambo. Att kunna resa. Att känna mig älskad, åtrådd. 

Jag lever med psykisk ohälsa och har diagnos och är oerhört ledsen för vad det ställer till med för mig i livet men jag är tacksam för att ändå kunna ha ett fullgott liv. 

Det jag alltid har trott är att min liv ska få en mening när jag får barn. Men just på grund av min psykiska ohälsa känns det själviskt att skaffa ett barn under mina omständigheter med dålig ekonomi osv. Efter en uppväxt med psykisk misshandel och kronofogden som jagade familjen, vill jag verkligen inte utsätta mitt barn för.

Jag kan känna samma med att jag har de mesta jag velat ha, förutom då en stabil ekonomi. Har en fin lägenhet, en fantastisk sambo som om någon månad blir min make, hund och katt. Ändå har jag svårt att hålla fast vid den lyckan. Tänker tillbaka på misslyckanden och där sitter mitt fel. 
  • shitshit1211
    Freddie K skrev 2022-04-24 16:20:05 följande:

Jag känner något som kan likna lycka i alla fall när jag skriver. Det ger ett litet lyckorus, men varar inte så länge. Annars är jag väl inte så lycklig. Har alltid känt att det har saknats något i mitt liv, men jag lever mitt liv ändå. .

Känner igen mig i känslan av att det saknas något . Jag kan för stunden känna mig lycklig men dras alltid tillbaka in i andra tankar. 
Svar på tråden Hur hittar ni lycka?