Inlägg från: Anonym (Hallå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hallå)

Nog måste hon ha alkoholproblem??

Du kan inte dra slutsatsen att hon är alkoholist bara för att hon hällde i sig för mycket vin på en fest. Det låter mer som ett osäkerhetsbeteende. Hon blev dessutom rejält berusad av intaget vilket tyder på låg alkoholtolerans. En alkoholist har hög alkoholtolerans. Jag hade definitivt reagerat mer på om hon INTE blev aspackad. Det hade varit en varningssignal.

• Anonym (Hallå)
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2022-04-22 19:59:14 följande:

Vad jag menar är att det är troligt att hon faktiskt har alkoholproblem. Det är också troligt att det där har hänt förr. Annars hade hon slutat dricka innan hon blev berusad, det gör 50-åringar som kan hantera alkohol. Särskilt om de är bortbjudna på middag (ingen röjarfest) och förmodligen vill göra ett bra intryck. Som sagt, det där är inget som händer av misstag när man är 50 år gammal. Att det liksom bara råkar bli för mycket. Möjligen under en vild krogkväll om man inte dricker så ofta, men inte hemma hos sin partners vän! Det som hände tyder därför på att hon helt enkelt inte kan sluta dricka. Alkoholister kan inte det, de dricker till sista droppen eller tills de stupar, oavsett hur olämpligt tillfället är. Det sitter i hjärnan, det är en sjukdom. Jag tycker faktiskt att det låter som det, när en medelålders kvinna gör bort sig på det där sättet.

Det kan hända i en mentalt påfrestande situation. Kvinnan kände sig kanske extremt utsatt eller pressad av någon anledning. Det finns omständigheter som kan få vem som helst ur balans. Kanske lever hon i ett gaslighting-förhållande? Kanske har hon precis fått reda på att värdinnan haft ett förhållande med hennes partner? Kanske har hon precis fått en cancerdiagnos? Åldern har inte någon som helst betydelse när du hamnar i en livskris. Varför måste hon stämplas som alkoholist med bristande omdöme efter ETT förargelseväckande beteende på en middag? Det låter extremt trångsynt och kallt.
Svar på tråden Nog måste hon ha alkoholproblem??