Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Nog måste hon ha alkoholproblem??

Att säga att man inte är en moraltant för att sedan moralpredika sig genom hela långa ts?
    Är att vara... moraltant!

För allas bästa ts, bjud inte hem den kvinnan igen. Mest för hennes skull. Så slipper hon dömas av dig.

Herregud....

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (E.) skrev 2022-04-22 02:30:43 följande:

Att hon inte hörde av sig och "bad om ursäkt" kan jag i och för sig förstå. Kan vara så att hon skäms, och har förträngt alltsammans. Inte vill röra vid det i tankarna. Skickar man ett mess så blir det ju även kvar, d.v.s. det blir ett bevis på att man har gjort fel, och själv erkänner att man har gjort fel. Ett bevis som kan sparas och användas emot en vid senare tillfälle. Sådant ska man vara försiktig med.

Helt enig.
  • Anonym (Mimmi)

Jag undrar bara... varför är det så viktigt att veta om hon har problem eller inte???

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (tvillingmamma) skrev 2022-04-22 19:59:14 följande:

Vad jag menar är att det är troligt att hon faktiskt har alkoholproblem. Det är också troligt att det där har hänt förr. Annars hade hon slutat dricka innan hon blev berusad, det gör 50-åringar som kan hantera alkohol. Särskilt om de är bortbjudna på middag (ingen röjarfest) och förmodligen vill göra ett bra intryck. Som sagt, det där är inget som händer av misstag när man är 50 år gammal. Att det liksom bara råkar bli för mycket. Möjligen under en vild krogkväll om man inte dricker så ofta, men inte hemma hos sin partners vän! Det som hände tyder därför på att hon helt enkelt inte kan sluta dricka. Alkoholister kan inte det, de dricker till sista droppen eller tills de stupar, oavsett hur olämpligt tillfället är. Det sitter i hjärnan, det är en sjukdom. Jag tycker faktiskt att det låter som det, när en medelålders kvinna gör bort sig på det där sättet.

Nej, alla alkoholister har inte det beteendet.
    Varför uttalar du dig om saker som du inte har koll på?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Hmmm) skrev 2022-05-05 13:02:53 följande:
    Håller verkligen med. TS beter sig extremt överdrivet och konstigt. Tror knappast en 17 åring bryr sig om att någon är full, kan väl inte vara första gången han ser sånt. Hon skadade ju inte sonen på något sätt, inte TS  eller någon annan heller.

Jag hade inte brytt mig alls om en sån här petitess. 

Däremot har jag full förståelse om ts "vän" drar ner rejält på umgänget och satsar på sin kärlek istället.
    Haha!
    Va, är det stackars barnet bara 17?

Oh my, han är nog skadad för livet skulle jag tro.

Käre värld.
Svar på tråden Nog måste hon ha alkoholproblem??