Inlägg från: Anonym (Livia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Livia)

Nog måste hon ha alkoholproblem??

Det här är ju faktiskt absurt? Du har träffat kvinnan en gång och stämplar henne som alkoholist? Är du på riktigt? Känns lite som att du ser att nya kollegan inte äter lunch första dagen, så därför har hen anorexia. 

Du har ju ingen riktig info att gå på här. Är du genuint orolig kan du ju prata med din vän för att kolla av om han märkt av den här typen av beteende från henne tidigare. Men att vägra träffa henne igen och hoppas att de gör slut för att du har bestämt dig för att hon är alkoholist är ju bara konstigt.

Du låter definitivt som en dömande moraltant.

• Anonym (Livia)
    Anonym (Bekymrad vän) skrev 2022-04-22 12:03:19 följande:
    Inte så komplicerat du Flört Om man har tre liter vin från början och jag dricker tre glas och vår vän två, så blir det ungefär en liter.

Att notera det är inte svårt då jag serverade vinet - fram tills dess att denna kvinna ställde boxen vid sin sittplats och började hälla upp själv. Då hade min sambo tagit fram öl till "gubbarna" och jag drack inget mer vin.

Är man inte packad så minns man ganska lätt sådant, utan att behöva anstränga sig det minsta. Tvivlar på att hon minns hur många glas hon drack.
    Fast vem sitter och håller koll på exakt hur många glas gästerna dricker från första början? I vilken värld är det en vettig sak att göra som värd? Håller ni koll på hur mycket alla åt också? Hur ofta gästerna gick på toaletten och hur länge de var borta?
Svar på tråden Nog måste hon ha alkoholproblem??