• Grey Man

Nog måste hon ha alkoholproblem??

50 år och två flaskor vin plus lite till. Jag vet inte - har manliga bekanta som kör samma race (köper billigt vin när de kommer) men de kan stå upp och bete sig, men skulle nog våga påstå att de har ett problematiskt förhållande till alkohol. 

Vi har också vänner som vi sagt nej till att umgås med under högtider när vi har barnen för barn ska ALDRIG behöva se vuxna människor bete sig som fulla idioter. Detta par börjar ofta slåss och bråka så det har ju andra orsaker också.

Nu var ju kvinnan i tråden kanske nervös och tappade omdömet och säkert värd en chans till, men det är ju föga underhållande att lyssna på fylletanter som drar igång när man själv är någorlunda på banan.

• Grey Man
    Anonym (Juliet) skrev 2022-04-21 19:54:09 följande:

FYI dricker jag väldigt sällan. Högst 1-2 flaskor vin per månad, om ens det. Tycker bara att det är sjukt att bestämma att en främling har alkoholproblem utifrån hur hon betedde sig EN gång.

TS känner inte kvinnan och har inte sett hur hon vanligtvis beter sig kring alkohol. Beter hon sig likadant nästa gång de ses kan de kanske börja ana att hon har ett riskbruk eller problem med alkohol, men efter EN kväll? Känns väldigt hårt och dömande. Hoppas att du eller TS aldrig gjort något fel själv.

Aldrig skulle väl jag????
Svar på tråden Nog måste hon ha alkoholproblem??