• Mrs Moneybags

Nog måste hon ha alkoholproblem??

För de allra flesta är hennes alkoholintag för mycket och jag förstår att du inte vill bjuda hem henne igen. Det skulle inte jag heller göra. Särskilt inte om jag hade barn. 

Det är ett alkis-beteende. 

• Mrs Moneybags
    Anonym (Sjukt) skrev 2022-04-21 15:20:38 följande:

Sjukt töntigt. Jag dricker typ en flaska vin varje dag. Men jag sköter mitt jobb och är inte alkis 

De flesta tycker det är töntigt att dricka så stora mängder varje dag. 
    Det finns massor av alkisar som sköter sitt jobb, det har inte direkt något med tråden att göra. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Sjukt) skrev 2022-04-21 15:30:13 följande:
    Haha det är inte alkis-beteende
    Nej, men där tycker ju folk olika. Jag tror de flesta tycker att en flaska vin om dagen är ett klart alkisbeteende liksom att dra i sig två flaskor med mera som kvinnan TS beskriver. 

I kombination med att hon blev full och betedde sig opassande är det verkligen en röd flagga. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Hmmm) skrev 2022-04-21 15:59:48 följande:
    Jag dricker inte en flaska vin per dag, vad pratar du om? Men 2 flaskor vin på 6 timmar tycker inte jag är alarmerande alls.
    Tror att hon blandade ihop dig med signaturen "Sjukt". 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Torben) skrev 2022-04-21 16:04:06 följande:

Kanske tyckte hon ni var tråkigt sällskap? Då hade jag nog själv kunnat dricka mig redlös för att orka med. 

För övrigt, svårt att säga. Jag kan själv dricka en bag-in-box och någon grogg på en kväll utan problem. Då kan det dessutom gå 2 år mellan tillfällena. Tål mer alkohol än min man, kanske mina danska gener, överviktig eller stor är jag inte.

Frågan är varför du bryr dig? Är du intresserad av din kompis som vill att han dumpar henne?

Hon kanske bryr sig för att hon hade sin 17-åriga son hemma? De flesta av oss vill ha trevliga gäster och bete oss ansvarsfullt inför våra barn. 

Att dricka sig redlös är inte ett gott tecken, oavsett om det sker sällan eller ofta. 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Torben) skrev 2022-04-21 16:11:50 följande:

En 17 årig son dricker väl själv öl med kompisar.

Hade det varit en 4 åring eller 10 åring hade det varit helt annat.

Men en normalbegåvad 17 åring!? 

Fast vad har det med saken att göra? Även om min 17-åring rökte hasch skulle jag inte bjuda in en haschtomte i mitt hem. 

Rollen som förälder är inte att vara en kompis. Det är bland annat att vara en förebild. Barn gör som man gör, inte som man säger. 
Svar på tråden Nog måste hon ha alkoholproblem??