Inlägg från: Anonym (Hur mycket?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur mycket?)

Nog måste hon ha alkoholproblem??

Dricker en person två flaskor vin själv och är vaken så borde det betyda att toleransen är väldigt hög. Det i sig är en varning. Att bli full på en fin middag känns inte passande om man träffas första gången. 

Jag skulle inte bjuda hem en sådan person igen.

• Anonym (Hur mycket?)
    Anonym (Juliet) skrev 2022-04-21 15:05:07 följande:

Alltså, ärligt talat? Du låter som en dömande bitch. Jag håller helt med om att hon drack för mycket, speciellt för vilket typ av bjudning det var, men det här var alltså vid ETT tillfälle. Du har ju ingen aning om hur hon är annars och att börja prata om alkoholproblem efter att ha sett en människa EN gång känns ju ärligt talat rätt sjukt. Skulle inte vilja råka göra ett misstag nära dig, om man säger så. 

Om du på riktigt tycker att du inte är en moraltant ger du den här kvinnan en andra chans. Våga vara den större personen här och inse att ibland råkar det bli lite mycket alkohol. Det kan hända alla och det är bättre att våga vara förlåtande i ett sånt fall och inte dra i alla växlar på en gång. 

Om en person dricker två flaskor vin själv på en middag så är något fel. Det borde indikera på att personen kan dricka väldigt mycket innan den blir full. 
    Om det var jag som var värdinna så skulle jag inte  bjuda hem personen igen. En annan viktig sak är att ts inte fick en ursäkt över uppförandet från gästen. Det är det minsta man kan göra när man blir bortbjuden och blir full första gången.

Vill msn vårda relationen så tar man sitt ansvar om man uppfört sig illa eller konstigt.
  • Anonym (Hur mycket?)
    Anonym (inte bra) skrev 2022-04-21 15:13:26 följande:

Tror inte det är många kvinnor som kan få i sig de mängderna utan att ha grava alkoholproblem. Jag kan dricka en halv flaska ibland, i en period nu har jag gjort det 1-2 ggr i veckan (på helgen). Min familj har uppmärksammat mig på att jag bör dra ner på vindrickandet, att de är oroliga för hur mycket jag dricker. Så nu har jag ett uppehåll på obestämd tid. Jag känner själv att jag får ett sug på fredagen, så det var nog tyvärr helt rätt av dem att ta upp saken med mig. (Har vuxna barn.)

Skönt att du lyssnade och tog till dig av vad din familj sade. Många blir tyvärr deffensiva och skyller på att de måste ha ett glas vin för att slappna av.
    Du är stark!!!?
  • Anonym (Hur mycket?)
    Anonym (Sjukt) skrev 2022-04-21 15:20:38 följande:

Sjukt töntigt. Jag dricker typ en flaska vin varje dag. Men jag sköter mitt jobb och är inte alkis 

Låt mig gissa, du kan sluta när du vill?
  • Anonym (Hur mycket?)
    Anonym (Hmmm) skrev 2022-04-21 15:27:17 följande:
    Det kan alla om man vill. Men varför ska man det om man inte vill?
    Så du är inte bekymrad över mängden vin du faktiskt dricker under en vecka?
  • Anonym (Hur mycket?)
    Mrs Moneybags skrev 2022-04-21 15:29:28 följande:
    De flesta tycker det är töntigt att dricka så stora mängder varje dag. 
    Det finns massor av alkisar som sköter sitt jobb, det har inte direkt något med tråden att göra. 
    Kallas inte det för fungerande alkolist?Obestämd
    Vet att förr så var det många män som jobbade inom industri och var lastbilschaufförer kunde supa till rejält på kvällen och jobba dagen efter.  De var bakfulla men kunde ändå utföra sina jobb för att sedan komma hem och supa.

De lär sig med tiden att jobb och vara " nyktra" fast de var bakfulla. 
  • Anonym (Hur mycket?)
    Anonym (Hmmm) skrev 2022-04-21 15:39:38 följande:
    Du vet ingenting om hur mycket jag dricker och nej jag är inte det minsta bekymrad.
    Typ en flaska vin varje dag borde vara runt 5-7 flaskor i veckan. Tio dagar blir runt 50 flaskor? Hur mycket lägger du ut på vin?
  • Anonym (Hur mycket?)
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2022-04-21 15:43:43 följande:
    Fortfarande alkoholist, och att gå bakis till jobbet om man kör lastbil eller jobbar inom industri är ju fullständigt livsfarligt i de flesta fall.
    Jo det är ren alkholism men jag har för mig att det har ett speciellt namn när man kan utföra sitt jobb.
    Det är fortfarande många inom åkeri branchen som är bakfulla i jobbet. De tog upp det för ett par år sedan de tog upp detta i Uppdrag Granskning.

De åker även utan att ha sovit då de är tidspressade och det är lika farligt som att vara berusad i trafiken.
  • Anonym (Hur mycket?)
    Anonym (Hmmm) skrev 2022-04-21 15:59:48 följande:
    Jag dricker inte en flaska vin per dag, vad pratar du om? Men 2 flaskor vin på 6 timmar tycker inte jag är alarmerande alls.
    Ber om ursäk, insåg nu att jag kan ha citerar fel person.
  • Anonym (Hur mycket?)
    Mrs Moneybags skrev 2022-04-21 16:03:48 följande:
    Tror att hon blandade ihop dig med signaturen "Sjukt". 
    Japp och jag har bett om ursäkt.
  • Anonym (Hur mycket?)
    Anonym (Torben) skrev 2022-04-21 16:04:06 följande:

Kanske tyckte hon ni var tråkigt sällskap? Då hade jag nog själv kunnat dricka mig redlös för att orka med. 

För övrigt, svårt att säga. Jag kan själv dricka en bag-in-box och någon grogg på en kväll utan problem. Då kan det dessutom gå 2 år mellan tillfällena. Tål mer alkohol än min man, kanske mina danska gener, överviktig eller stor är jag inte.

Frågan är varför du bryr dig? Är du intresserad av din kompis som vill att han dumpar henne?

Vore det inte bättre med en ursäkt till att gå istället för att dricka sig full?
  • Anonym (Hur mycket?)
    Anonym (Torben) skrev 2022-04-21 16:11:50 följande:

En 17 årig son dricker väl själv öl med kompisar.

Hade det varit en 4 åring eller 10 åring hade det varit helt annat.

Men en normalbegåvad 17 åring!? 

Jag drack inte öl i den åldern.
  • Anonym (Hur mycket?)
    Anonym (Hmmm) skrev 2022-04-21 16:15:11 följande:
    Håller med. Det är helt omöjligt att veta. Undrar också om ts är intresserad av "vännen eftersom hon vill att han dumpar sin kärlek för ingenting.
    Man kan vara orolig för sin vän utan att ha känslor.
    Skulle en god vän till mig träffa någon som uppfört sig som damen på festen så skulle jag fundera på om min kompis inte ser problemet. När man är kär så är man mer överseende vid olika problem eller attityder.

Är min vän medberoende eller försöker min vän hjälpa sin käresta?
Svar på tråden Nog måste hon ha alkoholproblem??