Anonym (Juliet) skrev 2022-04-21 15:05:07 följande:
Alltså, ärligt talat? Du låter som en dömande bitch. Jag håller helt med om att hon drack för mycket, speciellt för vilket typ av bjudning det var, men det här var alltså vid ETT tillfälle. Du har ju ingen aning om hur hon är annars och att börja prata om alkoholproblem efter att ha sett en människa EN gång känns ju ärligt talat rätt sjukt. Skulle inte vilja råka göra ett misstag nära dig, om man säger så.
Om du på riktigt tycker att du inte är en moraltant ger du den här kvinnan en andra chans. Våga vara den större personen här och inse att ibland råkar det bli lite mycket alkohol. Det kan hända alla och det är bättre att våga vara förlåtande i ett sånt fall och inte dra i alla växlar på en gång.
Om en person dricker två flaskor vin själv på en middag så är något fel. Det borde indikera på att personen kan dricka väldigt mycket innan den blir full.
Om det var jag som var värdinna så skulle jag inte bjuda hem personen igen. En annan viktig sak är att ts inte fick en ursäkt över uppförandet från gästen. Det är det minsta man kan göra när man blir bortbjuden och blir full första gången.
Vill msn vårda relationen så tar man sitt ansvar om man uppfört sig illa eller konstigt.