Inlägg från: Anonym (Moraltant) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Moraltant)

Nog måste hon ha alkoholproblem??

Anonym (Juliet) skrev 2022-04-21 15:05:07 följande:

Alltså, ärligt talat? Du låter som en dömande bitch. Jag håller helt med om att hon drack för mycket, speciellt för vilket typ av bjudning det var, men det här var alltså vid ETT tillfälle. Du har ju ingen aning om hur hon är annars och att börja prata om alkoholproblem efter att ha sett en människa EN gång känns ju ärligt talat rätt sjukt. Skulle inte vilja råka göra ett misstag nära dig, om man säger så. 

Om du på riktigt tycker att du inte är en moraltant ger du den här kvinnan en andra chans. Våga vara den större personen här och inse att ibland råkar det bli lite mycket alkohol. Det kan hända alla och det är bättre att våga vara förlåtande i ett sånt fall och inte dra i alla växlar på en gång. 

Jag tänker att man vanligtvis räknar med att folk inte dricker sig snorfulla och att det i sig faktiskt är ett alkohol-problem när människor "råkar göra misstag". 
    Ett enda tillfälle... Men också första träffen med någons vänner.....

Jag är definitivt en dömmande människa i dina ögon som förutsätter att denna grej faktiskt är ett problem. Sen är det naturligtvis inte så att detta behöver vara ett återkommande problem, men den där aktuella kvällen, på den bjudningen var det ett alkohol-problem.
  • Anonym (Moraltant)
    Anonym (Hallå) skrev 2022-04-22 06:53:19 följande:

Du kan inte dra slutsatsen att hon är alkoholist bara för att hon hällde i sig för mycket vin på en fest. Det låter mer som ett osäkerhetsbeteende. Hon blev dessutom rejält berusad av intaget vilket tyder på låg alkoholtolerans. En alkoholist har hög alkoholtolerans. Jag hade definitivt reagerat mer på om hon INTE blev aspackad. Det hade varit en varningssignal.

Fast TS har inte skrivit ett ord om att hennes väns flickvän är alkoholist. Hon har frågat om inte andra också reagerar på detta beteende.

Naturligtvis kan det bero på osäkerhet att någon blir aspackad, men det är ändå rätt problematiskt att på en middag/bjudning dricka såpass som är beskrivet. För det var inte en fest.... 
Svar på tråden Nog måste hon ha alkoholproblem??