Inlägg från: Anonym (Varningsklocka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Varningsklocka)

Nog måste hon ha alkoholproblem??

Japp, hon har alkoholproblem. Jag dricker väldigt små mängder numera, knappt en halv flaska på en kväll, men även när jag var ung och festade loss hade jag aldrig kunnat få i mig de mängderna, och ingen annan jag känner heller.

Du kan prata försiktigt med din vän om det som hänt och mjukt förklara att han måste förstå att hon så klart inte kan komma hem till er igen, utan att döma hans relation ytterligare. Jag tror han kommer att inse själv rätt snart att han borde göra slut.

Anonym (Hur mycket?) skrev 2022-04-21 15:40:20 följande:
    Kallas inte det för fungerande alkolist?Obestämd
    Vet att förr så var det många män som jobbade inom industri och var lastbilschaufförer kunde supa till rejält på kvällen och jobba dagen efter.  De var bakfulla men kunde ändå utföra sina jobb för att sedan komma hem och supa.

De lär sig med tiden att jobb och vara " nyktra" fast de var bakfulla. 
    Fortfarande alkoholist, och att gå bakis till jobbet om man kör lastbil eller jobbar inom industri är ju fullständigt livsfarligt i de flesta fall.
    Anonym (Hur mycket?) skrev 2022-04-21 15:51:55 följande:
    Jo det är ren alkholism men jag har för mig att det har ett speciellt namn när man kan utföra sitt jobb.
    Det är fortfarande många inom åkeri branchen som är bakfulla i jobbet. De tog upp det för ett par år sedan de tog upp detta i Uppdrag Granskning.

De åker även utan att ha sovit då de är tidspressade och det är lika farligt som att vara berusad i trafiken.
    Ja sömnbrist är lika farligt som att ha alkohol i kroppen!
    Anonym (Torben) skrev 2022-04-21 16:08:36 följande:

Du är ingen moraltant, men försökt räkna ut hur mycket din kompis dejt drack från en bag-in-box? Hör du inte hur dumt det låter. 

Väldigt svårt att räkna ut. Låter mer det är du som har alkoholproblem som har sån stenkoll på varje milliliter alkohol...men skyller ifrån dig på andra.. hur vet vi att du och din vän delade på exakt 1 liter vin från boxen?

Det är inte ett dugg svårt. Om person 1 och 2 räknar sina glas (ganska lätt att ha koll om de bara druckit ett par glas vardera) då vet man att person 3 druckit resten av en BiB. Dvs i det här fallet, person 1 och 2 har sammanlagt druckit en liter, boxen som rymmer tre liter är tom. Vad betyder det? Jo, den packade tjejen som kompisen drog med sig har tydligen druckit resten.
    Anonym (Bekymrad vän) skrev 2022-04-22 12:41:11 följande:
    Jag tycker nog att ett försök till pudel hade förbättrat situationen. Nu låtsas hon i stället som att det aldrig hänt, vilket gör att det blir förbaskat märkligt att träffa henne nästa gång.

Det var som min sambo sade; ett "tack för igår, oj vilken lång väg det blev hem, haha" eller "sorry att jag blev lite på pickalurven, men god mat" eller vad som helst. För att släta över lite, så hade vi fått chansen att skriva något lättsamt tillbaka. Nu ska alla gå och låtsas liksom, den blir konstig.
    Hur har det gått ts? Har din vän pratat med dig om sin vintant och har ni träffat dem efter det?
Svar på tråden Nog måste hon ha alkoholproblem??