• Anonym (Den andra kvinnan)

Fick veta att jag är den andra kvinnan.

Träffade en man för ca 7 månader sedan hos en vän som känner oss båda, och det klickade mellan oss direkt. Det fanns en jättestark kemi mellan oss och vi bestämde oss för att ses en vecka senare. Vi hade otroligt sex, väldigt roliga djupa samtal, exakt allt klickade på alla plan! Han har en dotter som bor i en annan stad med mamman så dagen efter skulle han åka dit och vi bestämde oss för att ses igen helgen efter och då umgicks vi hela helgen. Samma sak igen, otroligt sex, nu mer mys också och djupa samtal.

Han sa att han aldrig vart en kramig kille men med mig kunde han inte hålla sig borta. Vi har som två plåster på varandra. Vi började ses även på veckodagar och höras varje dag dom dagarna vi inte sågs.

Efter att vi hade träffats i några månader så hörde jag honom höja rösten i telefon (han brukade gå in i ett annat rum när han skulle prata med sin dotter varje kväll). jag lyssnade lite extra och det lät som att han pratade med mamman och inte barnet. 

Jag frågade om allt var ok mellan dom och han sa att det var lugnt men att hon alltid tjafsar. Det gav mig lite av en klump i magen. började känna oro för att det kanske inte var helt och hållet över mellan dom. 
    Jag frågade honom om detta och han sa att dom är separerade och att jag inte ska tänka på det. Att dom inte ens bor i samma stad men att det var lite tjafsigt för att dom vart ihop av och till i 20 år. 

Kring jul någon gång berättade han att han skulle  dottern och vara där i över en vecka. Det här besvärade mig jättemycket då det innebar att han då också skulle befinna sig med sitt ex över jul i en vecka. Vi hade då träffats ca 3-4 ggr i veckan i 4 månader och det hade börjat bli seriöst. 
    Han hade uttryckt att han har känslor för mig, att han hade blivit ledsen om jag var med andra män osv. Vi var överens om att vi enbart skulle vara med varandra.

Då berättar han att det fortfarande var komplicerat med barnets mamma. Att dom inte haft sex på länge och inte hade någon intimitet sedan flera år. Att han sover på soffan när han är där och att dom inte är i en relation riktigt, men att han inte vågar avsluta det helt med henne för att han då kanske inte skulle få träffa sin dotter mer. 

Jag blev förkrossad och han lovade att avsluta det med henne så småningom men att han inte var säker på att han ville vara i en relation ändå, då han inte vart singel på 20 år. Jag vart såklart väldigt förvirrad och har mått dåligt sen dess. Han har ändå hållt mig kvar genom att bedyra att han gillar mig, att det är mig han vill tycker om och att vi inte ska stänga några dörrar för att det kanske visar sig att vi inte kan vara utan varandra och ändå blir ett par sen.

Han har hela tiden också lovat att han kommer lämna henne men att han inte vet när så vi fortsatte att träffas tills för ungefär en månad sedan.
    Då hade vi träffats i 7 månader och enda sen kring nyår när jag fick veta ?sanningen? så hade jag mått sämre och sämre och började ligga på om hans ?ex? och att han måste ta ett beslut för jag inte kan vara med en upptagen man. 

Det fick mig även att misstänka att han kanske träffade fler än bara mig och henne och jag blev allmänt svartsjuk och deppig vilket jag inte vart innan. 
    Vi kom överens om att avsluta mellan oss pga allt tjafsande För ca en månad sedan. Han sa att det kanske är bäst att vi ses igen när han lämnat henne, men det är nog bara bullshit han säger för att vara snäll. Tror inte han kommer lämna henne.

Jag har sedan dess vart extremt deprimerad och känt mig lurad och sviken. Jag har inte berättat något för henne för jag inte vill att hon ska behöva må som jag mår nu, trots att jag själv hade velat veta om jag var hon. 
    Men jag klarar inte av att berätta. Jag och han har spontan kontakt ibland på sms, det leder oftast till tjafs.

Nu ska vi ses en sista gång nästa vecka för att vi hade en liten resa inbokad som jag köpt till honom i julklapp. det är tänkt att bli ett hejdå. 
    Jag vet inte hur jag ska komma över den här sorgen. Jag saknar honom hela tiden och det känns tomt utan honom. Allt påminner om honom. 

Är arg på mig själv som ens saknar honom när jag vet vad han utsatt oss kvinnor för. Han lurade mig i ett halvår och jag saknar honom? Det är så sjukt. När jag fick veta sanningen så hade vi redan träffats i 5 månader och jag var kär, han lovade dessutom att avsluta med henne. Känner mig lurad. 

Jag har absolut inget intresse av att träffa andra eller gå på dejt med någon annan. Ingen känns lika rolig som honom och jag attraheras inte av någon annan för tillfället.
    Vad kan jag göra för att glömma människan? För det är uppenbart att han aldrig kommer vara med mig på ett seriöst plan. Jag var bara hans ligg. 

Fattar inte hur han hade hjärta att lura mig till att få känslor? Han låtsades liksom vara kär i mig. Nu säger han att han hade känslor men att han inte kan vara i en relation då han inte avslutat med sitt barns mamma. 

Hur kan man då låta någon annan bli kär i en under 8 månaders tid när man vet att man är i en relation?
    Noll samvete. jag behöver verkligen pepp för att komma ur min Depp och komma över honom. Det här har börjat påverka mitt arbete då jag har noll fokus, jag sover dåligt på nätterna och kan knappt äta. Vill få bort honom ur mina tankar. Hjälp ????

• Svar på tråden Fick veta att jag är den andra kvinnan.
  • Ascendere
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2022-04-20 18:48:11 följande:

Men va? Vad skumt att han avslutade dig om dom ändå separerade. Jag kommer aldrig förstå mig på logiken hos såna människor. Högst oklart. Tror att jag kanske struntar i resan. Eller ska iallafall försöka finna kraft till det så gott jag kan. Det känns inte bra trots att jag skulle vilja ha ett ?fint? avslut. 

Som man kan jag säga att logiken troligen är att han nöjer sig med lite mindre för en affär vid sidan av, men når han är singel och kan leta efter en seriös relation har han mer att erbjuda och siktar därför högre.
    cyniskt men troligen sant. 
  • Anonym (Oxå nr 2)
    Ascendere skrev 2022-04-21 07:35:56 följande:
    Som man kan jag säga att logiken troligen är att han nöjer sig med lite mindre för en affär vid sidan av, men når han är singel och kan leta efter en seriös relation har han mer att erbjuda och siktar därför högre.
    cyniskt men troligen sant. 
    Ja det tror jag med. Nu kan han träffa vem som helst och hur många som helst utan att smussla. Han kan även dejta hemma i sin bostad vilket inte varit möjligt tidigare. 
    Vet inte om det där med att sikta högre var ett försök att vara jävlig med mig men det fungerar iaf inte. Jag är äldre och har vuxna barn, han yngre med lågstadiebarn så nåt förhållande mellan oss är inte aktuellt och vi har heller aldrig "drömt" om en framtid tillsammans. 
    Jag var sex vid sidan om. Inget mer. 
  • Mimosa86
    Anonym (Ställ in) skrev 2022-04-20 18:40:25 följande:

Det första du bör göra: STÄLL IN RESAN!

Exakt.

nr 2 är:
    BÖRJA ÄLSKA DIGSJÄLV! Seriöst hur kan du utsätta dig själv för denna man? Har du ingen självrespekt? han leker med dig och dina känslor. Förmodligen för att fly den lite grå vardagen. Men det är allt du är. Lite glitter (hade du varit hans stora kärlek hade han lämnat bums). 

Du verkar vara en människa med mycket känslor och samvete. Använd detta för att skydda digsjälv. Du är inte värd att trampas på såhär.

• Anonym (stackare)
    Stackare! Tycker verkligen du ska ställa in resan. Det kommer bli bråkigt! Tror verkligen inte att det kommer vara mysigt och trevligt nu.
  • Less is more

Beklagar verkligen. Svårt att först hur han tänker. Man hör såna här historier ibland men det är obegripligt.

DDu skriver att du saknar honom.Så kan det vara. Men nu tror jag egentligen att du är chockad, väldigt besviken, sviken och kränkt. Det är nog främst de känslorna du har. Du litade på honom så klart.

Tyvärr kan man grubbla hur mycket som helst, utan att komma fram till ett svar.

Gräv inte ner dig för mycket. Aktivera dig och gå vidare.

• Anonym (Kram)

Skickar lite kramar. 
    Har väl inte varit igenom samma sak men har senaste halvåret lidit av psykisk ohälsa pga andra orsaker och ett mantra jag ofta upprepar är "this too shall pass". 

Tänk att det är han som är idioten, inte du. Tänk att det var tur att ni inte hade träffats längre än ni gjort. Vilken tur att det inte är DU som har barn med honom. 

Berätta för den andra tjejen om du orkar. Men det är också okej att inte berätta. Förmodligen anar hon redan och det måste inte vara du som är the messenger. Det är inte ditt drama längre. Gör det som får dig att må bra. 

Ett generellt tips för att må bättre är att dra ner på skärmtid i form av telefon/dator. Jag mår så mycket sämre när jag kollar nyheter, sociala medier osv. TV i form av serier och filmer går bra, då det blir ett annat typ av fokus. Även böcker. Stick ut och spring, ring en kompis osv. Undvik sånt som tar energi och leta dig till sånt som ger energi. 

• Anonym (Liknande)

Usch vad jobbigt du har det. Lyssna på dig själv. Du vet innerst inne vad som är rätt. Du ska stå upp för dig själv. Tråkigt nog finns det en del män som inte är riktigt navlade. Min egna erfarenhet är att mannen jag började träffa var sambo. Bedyrade att de bara delade tak. De levde i princip som syskon. Gjorde inget gemensamt osv. Bekräftat av vänner. Jag frågade gång på gång om han ville satsa seriöst. Skulle ta det sk snacket med henne. Att hon skulle flytta. Det var hans hus som hon inte ville vara med och del i deras tidigare liv. Hon bidrog inte med mer än tvätt och dammsugning. Nåväl. Hon hackade in sig i hans telefon och läste vår konversation. Hon konfronterade honom. Frågade om han knullade någon annan. Han svarade faktiskt ja. Tidigare hade han nekat för hon frågade inte rakt ut. Vi träffades inte så himla ofta men när det väl var blev det väldigt intensivt. Jag började prata om att åka till honom. Ställa lite fler krav osv. Då kom han på. Efter 10 månader att han inte hade rätta känslorna för mig. Så han fegade ur. Slängde inte ut sambon. Tror aldrig det var meningen så här efteråt. Insåg också att jag skulle komma på lägre plats efter jobb, egen firma, hobby och husdjur. Allt detta skedde under mitt livs tuffaste kamp - en cancerbehandling. 

Det var tufft som fan. Röt i och orkade stå upp för mig själv. Att inte tas för given. Vill vara mer än god mat och bra knulla. Det tog ett tag att samla ihop sig. Det kommer att göra också. Tufft när det pågår men man lär sig något nytt. Både om sig själv och andra. Hoppas du träffar en man som sätter dig på första plats! Det är du värd! 

• IQfiskpinne
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2022-04-20 18:48:11 följande:

Men va? Vad skumt att han avslutade dig om dom ändå separerade. Jag kommer aldrig förstå mig på logiken hos såna människor. Högst oklart. Tror att jag kanske struntar i resan. Eller ska iallafall försöka finna kraft till det så gott jag kan. Det känns inte bra trots att jag skulle vilja ha ett ?fint? avslut. 

Ts - inte för att vara taskig men logiken är väldigt enkel. Han vill ha ett extra ligg, så enkelt är det! När mannen sedan till sist gjort slut så satsar de på något annat mer seriöst som han värderar bättre än sin älskarinna.

Visst vet vi inte exakt om det är så i ditt fall och vad som exakt rör sig i mannens hjärna. Men kanske ska man anta det värsta för att du i framtiden inte ska hamna i samma sits som hans sambo? Du är godhjärtad och ser det bra i människor vilket egentligen är en god sak, men ts jag ber dig - var inte naiv, prioritera dig själv, ingen annan person kommer göra det åt dig!

• Anonym (Kamera)

Filma , fota och skicka till hans "ex" som en sista gåva med en länk till din tråd här.

• Anonym (A)

Ställ inresan och blocka.

• Svennebanan75

Låter som en typisk narcissist, googla begreppet om du inte förstår. Jag är hemskt ledsen för dig, jag har träffat narcissistiskà kvinnor. Det är en personlighetstyp som fullständigt gräver ur dig pga av att han själv har så extremt svag självkänsla, men kan inte visa det utan tycker bara andra gör fel. Gör dig själv, och den andra kvinnan en tjänst, berätta om din och hans relation. Han utnyttjar hennes på samma sätt som han utnyttjar dig. 

• Mamabearrr

Träffa inte honom, även om du har en bokad resa... Han har spillt din tid och dina pengar! Jag har själv varit med om detta, träffat en man allt verkade perfekt tills det kom fram han hade både fru och barn... Jag var som en vilsen hundvalp som trodde på allt han sa... Men detta är ju hans personlighet... Att ha flera, ha tjejer vid sidan av... Hans känslor för dig må varit äkta men det är även känslorna för hans andra... Så det är upp till dig om du är ok med ett sånt förhållande eller så blir du arg drar en gräns och träffar aldrog han igen... Det är kanske jobbigt och svårt men din självkänsla kommer må bra av att göra det du själv tycker är rätt!, ush för sådana här män... Och kvinnor som lurar andra! Och jag tycker du borde berätta för den andra kvinnan... För sanningen kommer ändå  alltid fram tillslut och I detta fall bättre förr än senare så hon också har chansen att träffa någon ny! 

Svar på tråden Fick veta att jag är den andra kvinnan.