• Anonym (Borde)

Jag borde lämna men kan inte??

När man varit tillsammans i mååånga år och känslorna blivit förändrade, förlorade, borttappade. Det har varit några år av strul och bråk och vi har inte riktigt vårdat relationen. 

Jag känner att jag vill gå vidare. Han känner inte det. Jag känner att han är inte min man med stort M eller vad man säger.  

Han menar på att vi kan hitta tillbaka, men jag vill inte innerst inne. Hjärtat säger nej, men hjärnan säger ja, men jag kan inte fortsätta såhär. 

Håller på att gå in i en depression, gått ner i vikt, totalt ointresse för allt, sover dåligt, ingen matlust osv. Känner ingen glädje, får inte fram den hur jag än försöker. 

Hur lämnar man schysst? Vi har försökt i flera år nu och det blir inte bättre. Ingen av oss mår bra.  Försöker hitta glädje i annat, te x vänner och så men det går inte.

Han reser mycket i jobbet och är ibland borta över helger o så, vilket gjort att jag börjat träffa en annan, inte haft sex eller så bara blivit intresserad och jag har insett att jag kan få det så mycket bättre än vad jag har det nu. Jag vet att jag gör fel så det behöver ni inte påtala. Jag vill stoppa detta innan det går för långt.

Om inte annat så borde jag väl lämna honom eftersom jag inte verkar kunna hålla mig till enbart honom.

Snälla snälla kom med råd. hur ska jag tänka o göra???

• Svar på tråden Jag borde lämna men kan inte??
  • Anonym (Borde)

Barn finns i bilden. Vilket gör det hela svårare.
    Det som gör att jag tvekar tror jag.

Han säger att jag inte får träffa barnen om jag lämnar. Han ska flytta till en annan stad säger han och ha barnen på heltid.

Svar på tråden Jag borde lämna men kan inte??