Hur attraktiv känner du dig sexuellt och fysiskt?
Alltså, grejen är att jag själv tycker jag är helt ok. Jag är social, har lätt att ta kontakt med folk, få dem att skratta, öppna upp sig etc. Hyfsat intelligent, allmänbildad och kan prata om allt möjligt. Jag har haft ett chefsjobb på en statlig myndighet i 10 år, så får väl anse mig själv som rätt kompetent också.
Men trots detta så har jag aldrig fått någon som helst uppmärksamhet från kvinnor. Aldrig blivit raggad på, aldrig fått en opassande kommentar på krogen eller var som helst. Och min fru sedan många år är även fullständigt ointresserad av att ha ett sexliv med mig. Jag tvivlar inte på att hon älskar mig, men är helt övertygad om att hon är asexuell utan att hon vet om det eller reflekterar över det. Så det faller sig helt och hållet naturligt för henne att inte ha sex med sin partner. Den kvinna som alltså kunde tänka sig att inleda ett längre förhållande och skaffa barn med mig var alltså en som inte brydde sig om att hon inte tände på mig.
Så, något fel måste det ju vara. Jag är kanske lite för lång och lite för smal (mitt BMI ligger på 19 ungefär)? Eller så är det något annat som jag inte är medveten om som gör att kvinnor inte kollar på mig två gånger. Hållning, utstrålning eller annat, kanske. Feromonbrist? Givetvis har jag funderat en hel del på detta, men inte hittat någon förklaring.
I mina ögon är jag nog en 4:a - 5:a, men misstänker att jag i kvinnors ögon är en 1:a eller max 2:a.