• Mandel

Hur attraktiv känner du dig sexuellt och fysiskt?

Är nu 48 och kände mig faktiskt jäkligt attraktiv för 2 år sedan och hade heller inga problem i dejtingsvängen då. Tyvärr kom jag till en del insikter för drygt 2 år sedan som plockade ned mig psykiskt på botten eller ännu längre ned i dyn skulle jag väl vilja säga och det har gjort att jag helt tappade farten vilket resulterat i stillasittande och överätande. 
    Och när jag kände mig "oövervinnerlig" var det så klart mer attraktivt än nu när jag mest väntar på att livet ska vara över.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-14 08:01:55 följande:
    Jag har läst här på FL att det är vanligt att män överskattar sin egen attraktionskraft, speciellt när dom blir äldre.
    Många män över 40 är patetiska.
    Fast de blir ju patetiska när de ska försöka imponera på någon som inte är intresserad och inte ger sig utan fortsätter fast de fått tillsägelser alternativ noll intresse tillbaka.. 

X-maken sa alltid att han inte var intresserad eller attraherad av yngre utan tyckte att kvinnor i vår egen ålder var de sexigaste. Det började han säga redan när vi var 30 och det håller fortfarande i sig. Jag är året äldre än honom och hans nya är till och med 6 år äldre än honom.
    Själv har jag nu en man som är 4 år äldre än mig och han är definitivt inte patetisk.
    Visst kan det vara trevligt att titta på någon yngre, men att sedan ha en relation skulle jag ha väldigt svårt för. 
    Blir en massa trassel med barnfrågan, mognad, ekonomi osv.
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-14 08:59:43 följande:
    För några år sen så var jag kär i en yngre tjej. Jag mådde toppen då, hade bra självförtroende, och var i toppform fysiskt.
    Jag stötte på henne, för jag trodde att jag kanske hade en chans där. 

Dom flesta kvinnor, både här och irl, tyckte att det var fel.
    Män överskattar sin egen attraktionskraft, och är patetiska och inbillar sig saker.
    Dom flesta tjejerna i den åldern vill ha jämnåriga. Vältränade hunks. Inga lönnfeta äckliga snuskgubbar.

Jag skrev mycket här om det, och det var inga problem för dom flesta att förlöjliga mig. 
    Det är tråkigt att så många människor är såhär.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
    Är nåt som man har hört ibland.

Ditt största bekymmer är ju tyvärr att du ältar denna händelse om och om igen. Har det verkligen inte hänt något mer i ditt liv? Har du bara varit intresserad av en enda kvinna och fick nobben? Har för mig att vi är i samma ålder.

Händer inget annat du kan fokusera på istället för att älta vad din syster tyckte om din eventuella relation med en yngre eller din miss av den yngre kvinnans signaler? Jobb, fritidsintressen osv.

Självklart kan jag själv ibland fundera på hur mitt liv sett ut om jag hade följt mitt eget hjärta och valt kollegan istället för att göra det jag trodde att alla andra tyckte att jag skulle göra - välja numera x-maken, men vad hjälper det att fundera över det?
    Jag kommer aldrig att komma tillbaka till den dagen och kunna välja annorlunda utan det enda jag kan göra är att fokusera på framtiden och ha med mig det som en erfarenhet som kanske kan få mig att välja bättre nästa gång jag står inför ett svårt val/beslut.

Och oavsett hur fel mitt beslut den dagen för 20 år sedan än må ha varit, så hade jag aldrig haft mina 2 fantastiska söner som jag idag har om jag valt annorlunda. 

• Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-14 09:22:33 följande:

Jag träffade en ännu yngre tjej, efter att hon kontaktat mig. Hon tog alla initativen.
    Då var jag inte längre i lika bra form som när jag stötte på tjejen jag var kär i.
    Hade inte heller lika bra självförtroende. Jag var nervös första gången jag träffade tjejen.
    Jag var attraherad av henne och jag hade velat haft sex med henne.

Dom flesta tycker att det är patetiskt och fel av äldre män att känna så.
    Jag skulle inte ens ha svarat när hon skrev till mig.

Hon ville ha sex med mig, fick jag veta 2 år senare.

Fast skit i vad andra tycker! OCH släpp denna händelse och gå vidare. Sluta försöka leva på en gammal händelse och älta den in absurdum. 
    Ut i världen och gör något med ditt liv!
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-14 16:20:41 följande:
    Ja, jag gjorde det som kändes rätt för mig.
    Jag tog det lugnt, och gjorde inga närmanden.
    Jag skulle ha gjort samma idag.

Min poäng är att hur man är gör, så är det fel.
    Om man är man. Och det är en kvinna med i bilden.
    Hur kommer det sig då att mängder av både män och kvinnor är i relationer? 
    Och hur kan du påstå en sak som generell när det hänt dig en gång?

Varför inte bara inse att du tabbade dig den gången och gå vidare?
    Skulle alla människor göra som du och älta en händelse som den enda sanningen skulle vi nog alla sitta apatiska och sinnesslöa i ett soffhörn och dregala hela dagarna.
    Ingen skulle arbeta, ingen skulle träna, ingen skulle umgås med andra månniskor.
    Alla har trampat i klaveret i flera olika sammanhang genom livet, men det är hyr vi hanterar klavertrampen som avgör vilken sorts människor vi är.
    Överanalyserande och ältande är otroligt avtändande och oattraktivt både hos män och kvinnor och oavsett om det är en kärleksrelation, vänskap eller kollega.
    Offerkoftor är ingen tillgång! 
Svar på tråden Hur attraktiv känner du dig sexuellt och fysiskt?