Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

Hur attraktiv känner du dig sexuellt och fysiskt?

Nej, 19-åringarna som spanar in mig ser mer kvinnliga ut än vad jag gör.
    Hade dom sett ut som mig så hade jag inte tyckt att dom var sexiga.

Om nån av dom skulle vilja, så kan jag inte se några hinder.
    Skulle vara om jag inte får upp den då.

• Anonym (Kaffedraken)
    Grey Man skrev 2022-04-14 07:37:18 följande:

48 år och man. Känner mig snyggare ju äldre jag blir och skulle inte vilja ändra på något. Hade dock aldrig legat med mig själv då jag inte är min egen typ:)

Jag har läst här på FL att det är vanligt att män överskattar sin egen attraktionskraft, speciellt när dom blir äldre.
    Många män över 40 är patetiska.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2022-04-14 08:50:43 följande:

Är nu 48 och kände mig faktiskt jäkligt attraktiv för 2 år sedan och hade heller inga problem i dejtingsvängen då. Tyvärr kom jag till en del insikter för drygt 2 år sedan som plockade ned mig psykiskt på botten eller ännu längre ned i dyn skulle jag väl vilja säga och det har gjort att jag helt tappade farten vilket resulterat i stillasittande och överätande. 
    Och när jag kände mig "oövervinnerlig" var det så klart mer attraktivt än nu när jag mest väntar på att livet ska vara över.

För några år sen så var jag kär i en yngre tjej. Jag mådde toppen då, hade bra självförtroende, och var i toppform fysiskt.
    Jag stötte på henne, för jag trodde att jag kanske hade en chans där. 

Dom flesta kvinnor, både här och irl, tyckte att det var fel.
    Män överskattar sin egen attraktionskraft, och är patetiska och inbillar sig saker.
    Dom flesta tjejerna i den åldern vill ha jämnåriga. Vältränade hunks. Inga lönnfeta äckliga snuskgubbar.

Jag skrev mycket här om det, och det var inga problem för dom flesta att förlöjliga mig. 
    Det är tråkigt att så många människor är såhär.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
    Är nåt som man har hört ibland.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Man 50) skrev 2022-04-14 09:08:00 följande:

Jag kan känna mig nöjd med mitt utseende och tycka att jag ser bra ut i en viss klädsel eller frisyr men rent objektivt är jag inte särskilt snygg, någon gång har jag fått höra att jag är söt av mina flickvänner men aldrig att jag är snygg. Inte desto mindre har jag haft många förhållanden med ganska snygga kvinnor, lyckligtvis är jag rätt smart och intressant som person... 

Jag tycker också att jag ser ok ut. Kvinnor har sagt att jag är söt, några tyckte att jag hade snygg kropp.
    Men till skillnad från dig så har jag inte haft nån flickvän.

Det finns även många kvinnor som vill förlöjliga och trycka ner män.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2022-04-14 09:12:27 följande:
    Fast de blir ju patetiska när de ska försöka imponera på någon som inte är intresserad och inte ger sig utan fortsätter fast de fått tillsägelser alternativ noll intresse tillbaka.. 

X-maken sa alltid att han inte var intresserad eller attraherad av yngre utan tyckte att kvinnor i vår egen ålder var de sexigaste. Det började han säga redan när vi var 30 och det håller fortfarande i sig. Jag är året äldre än honom och hans nya är till och med 6 år äldre än honom.
    Själv har jag nu en man som är 4 år äldre än mig och han är definitivt inte patetisk.
    Visst kan det vara trevligt att titta på någon yngre, men att sedan ha en relation skulle jag ha väldigt svårt för. 
    Blir en massa trassel med barnfrågan, mognad, ekonomi osv.
    Män är patetiska även om dom inte försöker imponera på kvinnan, och även om han bara frågar en gång och respekterar hennes nej.
  • Anonym (Kaffedraken)

Jag träffade en ännu yngre tjej, efter att hon kontaktat mig. Hon tog alla initativen.
    Då var jag inte längre i lika bra form som när jag stötte på tjejen jag var kär i.
    Hade inte heller lika bra självförtroende. Jag var nervös första gången jag träffade tjejen.
    Jag var attraherad av henne och jag hade velat haft sex med henne.

Dom flesta tycker att det är patetiskt och fel av äldre män att känna så.
    Jag skulle inte ens ha svarat när hon skrev till mig.

Hon ville ha sex med mig, fick jag veta 2 år senare.

• Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2022-04-14 16:14:54 följande:
    Fast skit i vad andra tycker! OCH släpp denna händelse och gå vidare. Sluta försöka leva på en gammal händelse och älta den in absurdum. 
    Ut i världen och gör något med ditt liv!
    Ja, jag gjorde det som kändes rätt för mig.
    Jag tog det lugnt, och gjorde inga närmanden.
    Jag skulle ha gjort samma idag.

Min poäng är att hur man är gör, så är det fel.
    Om man är man. Och det är en kvinna med i bilden.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Man 50) skrev 2022-04-14 16:40:56 följande:
    Ska tillägga att om jag kunde ändra på något skulle det vara att vara längre (är 176, så inte jättekort, men under medel) och kraftigare byggd (är rätt spenslig). Antingen mer maskulin helt enkelt eller snyggare, är nog rätt alldaglig. Skulle gissa på 4/10 kanske.

Som tur är har jag en fru som är en 7/8 och verkar gilla mitt utseende, så det är inget jag störs av särskilt. Men visst var det bitvis jobbigt när man var singel, att träffa någon på krogen var nästan omöjligt, men så var jag också rätt blyg. Jag är väldigt tacksam att jag har partner nu, att hitta någon på Tinder t ex skulle vara omöjligt så utseendefixerat som det verkar vara.
    Jag fick inte heller nåt ragg på krogen. Försökte inte ens. Jo, med en. Som jag varit kär i länge.
    Tinder, där har jag fått en del matchningar. Skrev med några kvinnor, några skrev till mig först faktiskt. Helt otroligt.
    Fått matchningar med mycket yngre tjejer. Dom flesta är fejk, men några är på riktigt.

Härligt att du träffat en kvinna som uppskattar dig Glad
  • Anonym (Kaffedraken)
    Grey Man skrev 2022-04-14 19:20:36 följande:
    Ja, det finns uppenbarligen patetiska människor i alla åldrar. Du får helt enkelt längta fram tills din egen 40-årsdag så kanske du också börjar tycka om dig själv. 
    Min 40-årsdag var för 10 år sen.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Mandel skrev 2022-04-15 07:15:30 följande:
    Hur kommer det sig då att mängder av både män och kvinnor är i relationer? 
    Och hur kan du påstå en sak som generell när det hänt dig en gång?

Varför inte bara inse att du tabbade dig den gången och gå vidare?
    Skulle alla människor göra som du och älta en händelse som den enda sanningen skulle vi nog alla sitta apatiska och sinnesslöa i ett soffhörn och dregala hela dagarna.
    Ingen skulle arbeta, ingen skulle träna, ingen skulle umgås med andra månniskor.
    Alla har trampat i klaveret i flera olika sammanhang genom livet, men det är hyr vi hanterar klavertrampen som avgör vilken sorts människor vi är.
    Överanalyserande och ältande är otroligt avtändande och oattraktivt både hos män och kvinnor och oavsett om det är en kärleksrelation, vänskap eller kollega.
    Offerkoftor är ingen tillgång! 
    Hur tycker du att jag tabbade mig?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Bäst före eller bäst nu) skrev 2022-04-16 12:41:35 följande:
    Också om man har komplex eller dåligt självförtroende. Något som är vanlig anledning till frånvaro av relationer och sex men sällan talas om. Sex beskrivs som väldigt okomplicerat på film och i media vilket ger en förenklad och osann bild av verkligheten för många.
    Inte bara på film.
    I verkligheten också. En kvinna som ville träffa mig sa "det där är så längesen så man kan inte förstå" när hon fick veta att jag inte legat på flera år.
    Själv så hade hon en yngre kk (hälften så gammal)

Även på såna här forum så är det många som säger att det inte är svårt att hitta ligg.
    Har nån svårt att träffa nån för ligg eller förhållande, så är det nåt som är fel.
Svar på tråden Hur attraktiv känner du dig sexuellt och fysiskt?