• Anonym (Någon)

Han förnekar sexchat

Bland min mans öppna internetsidor hittade jag en inloggningssida till en sexchat. Det var första sidan som den ser ut när man loggat ut från den. Jag vet detta eftersom jag själv skapat ett fejk konto för att kunna logga in och kolla vad det är för forum det handlar om. Inom loppet av någon minut skrev en rad män till mig och skickade bilder på sitt underliv och ville prata sex. Jag loggade därefter ut och hamnade alltså på den sidan som min man haft uppe i min mobil.

När jag konfronterar honom säger han först att han inte ens vet vad det är för sida. Trots att jag säger till honom att jag tidigare sett den här hemsidan i hans mobil för flera år sedan. Sedan visar han mig en annan version av hemsidan där han menar att han egentligen varit (där krävs ej inlogg) och bara kollat vad andra skrivit. Där framgår typ mest att den och den loggat in osv. Bullshit tänker jag. Sedan börjar han prata om att jag inte kan hindra honom från att kommunicera med folk, att man kan prata om allt möjligt där inne på forumet osv. 

Jag tror inte på vad han säger och han har alltid under många år smugit med sin mobil. Vad säger ni om detta?

• Svar på tråden Han förnekar sexchat
  • Anonym (Någon)
    Ocdmänniska skrev 2022-04-13 12:16:40 följande:

Tycker det är konstigt att han är så hemlighetsfull med mobilen sin också. Det är man ju bara om man har något att dölja. 

Javisst. Jag har förut alltid lämnat min mobil öppen. Sen började han läsa alla mina sms och allt, typ som min mamma skickat och började anklaga mig för att prata för mycket om oss med min mamma. Han började se min mamma som en fiende som ville att jag skulle skilja mig från honom. Sen dess har jag också lås på telefonen eftersom det blev för jobbigt och kontrollerande från hans sida. Men skälet till att han aldrig haft sin mobil öppen framför mig verkar vara ett helt annat... 
  • Friger
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 12:25:38 följande:
    Javisst. Jag har förut alltid lämnat min mobil öppen. Sen började han läsa alla mina sms och allt, typ som min mamma skickat och började anklaga mig för att prata för mycket om oss med min mamma. Han började se min mamma som en fiende som ville att jag skulle skilja mig från honom. Sen dess har jag också lås på telefonen eftersom det blev för jobbigt och kontrollerande från hans sida. Men skälet till att han aldrig haft sin mobil öppen framför mig verkar vara ett helt annat... 
    Svärmor är alltid en fiende. Kvastar ska man ha till att städa med, inte flyga på.

Haha, gillar inte heller när folk snokar. Har skärrmlås på datorn på jobbet för att folk ibland har den dåliga ovanan att kolla i min mejl för att de behöver ha något mejl jag skrivit. Finns inget hemligt på datorn men fan va jag hatar när folk rotar i mina grejer.
  • Anonym (Jennifer)
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 12:25:38 följande:
    Det är inte alls sunt och faktiskt också ett tydligt tecken på att allt inte står rätt till.
    I ett sunt förhållande respekterar man varandras utrymme och går inte in och rotar i konversationer. 
    Man går inte in och försöker styra vad den andre pratar om med andra anhöriga och man tror oftast att den andre tänker lite liknande som en själv.

Du bör skydda din telefon och rensa, för som man känner sig själv känner man andra. Varför finns behovet att leta och titta bland dina konventioner? Jo, troligen för att han vet att man faktiskt inte vet vad någon tänker och att man faktiskt kan leva dubbelliv.

Människor som inte lever dubbelliv, eller som inte råkat ut för att bli förda bakom ljuset tänker inte på att skydda sig, eller på att rota.

Utifrån vad du berättar är jag 99.999999% säker på att din man inte har rent mjöl i påsen.
  • Anonym (Någon)
    Anonym (Jennifer) skrev 2022-04-13 12:39:39 följande:
    Det är inte alls sunt och faktiskt också ett tydligt tecken på att allt inte står rätt till.
    I ett sunt förhållande respekterar man varandras utrymme och går inte in och rotar i konversationer. 
    Man går inte in och försöker styra vad den andre pratar om med andra anhöriga och man tror oftast att den andre tänker lite liknande som en själv.

Du bör skydda din telefon och rensa, för som man känner sig själv känner man andra. Varför finns behovet att leta och titta bland dina konventioner? Jo, troligen för att han vet att man faktiskt inte vet vad någon tänker och att man faktiskt kan leva dubbelliv.

Människor som inte lever dubbelliv, eller som inte råkat ut för att bli förda bakom ljuset tänker inte på att skydda sig, eller på att rota.

Utifrån vad du berättar är jag 99.999999% säker på att din man inte har rent mjöl i påsen.
    Ja, han brukar ofta säga typ "nu chattar du" när jag bara skriver till en kompis på Instagram eller liknande. Så får JAG förklara mig. Klart att jag då tänkt att han säkert håller på med sånt och då projicerar det på mig och å har en anklagande attityd gentemot mig som nåt sorts försvar. För jag håller ju inte på med sånt och det finns inga tecken på det för honom att misstänka mig heller. Så det är konstigt att det är jag som framstår som boven när jag bara smsar min syrra eller nåt... 
    Usch det går bara gått nerför under åren, avståndet mellan oss här bara ökat och jag har ju aldrig kunnat sätta fingret på vad det är egentligen...men det kanske är just sexchattandet som fört oss så långt ifrån varandra.
  • Anonym (Någon)

En annan grej. När jag tar upp det här med honom nu igen så försvarar han inte sig ens. Han bara avfärdar allt och undrar vad jag pratar om för dumheter nu igen. Så berättar jag att jag varit inne i chatten själv och kollat vad folk håller på med därinne och att jag känner mig sviken. Att det är slut med det nu och att han inte ska få göra så här mot mig mer. Då svarar han bara: OK. Jvla stil och vilken respekt för mig va. Underbart efter 15 år!

• Anonym (jaha)
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 13:18:25 följande:

En annan grej. När jag tar upp det här med honom nu igen så försvarar han inte sig ens. Han bara avfärdar allt och undrar vad jag pratar om för dumheter nu igen. Så berättar jag att jag varit inne i chatten själv och kollat vad folk håller på med därinne och att jag känner mig sviken. Att det är slut med det nu och att han inte ska få göra så här mot mig mer. Då svarar han bara: OK. Jvla stil och vilken respekt för mig va. Underbart efter 15 år!

Och vad tänker du göra nu?
  • Anonym (Jennifer)

Ja, det finns ju inte mycket han kan säga. Ju mindre han förklarar, ju mindre "bevis" får du och vanligtvis kan man komma långt på det.

Se nu till i att ta tag i separationen och glöm inte att du lever med någon som inte tvekar ang. att ljuga för att slippa förklara sig.
  • Anonym (Rakt på sak)

Behöver du ett tydligare svar än så...?
  • Anonym (Kitty)

Så gör min sambo med. Exakt.
Svar på tråden Han förnekar sexchat