• Anonym (Någon)

Han förnekar sexchat

Bland min mans öppna internetsidor hittade jag en inloggningssida till en sexchat. Det var första sidan som den ser ut när man loggat ut från den. Jag vet detta eftersom jag själv skapat ett fejk konto för att kunna logga in och kolla vad det är för forum det handlar om. Inom loppet av någon minut skrev en rad män till mig och skickade bilder på sitt underliv och ville prata sex. Jag loggade därefter ut och hamnade alltså på den sidan som min man haft uppe i min mobil.

När jag konfronterar honom säger han först att han inte ens vet vad det är för sida. Trots att jag säger till honom att jag tidigare sett den här hemsidan i hans mobil för flera år sedan. Sedan visar han mig en annan version av hemsidan där han menar att han egentligen varit (där krävs ej inlogg) och bara kollat vad andra skrivit. Där framgår typ mest att den och den loggat in osv. Bullshit tänker jag. Sedan börjar han prata om att jag inte kan hindra honom från att kommunicera med folk, att man kan prata om allt möjligt där inne på forumet osv. 

Jag tror inte på vad han säger och han har alltid under många år smugit med sin mobil. Vad säger ni om detta?

• Svar på tråden Han förnekar sexchat
  • Anonym (Någon)
    Friger skrev 2022-04-13 09:20:26 följande:
    Men vad är det för en sida då? Det finns ju några "seriösa" sådana sidor. De brukar inte göra reklam för sig vad jag vet.

Sen finns det en massa med oseriösa sidor som installerar sig till höger och vänster på folks datorer och skickar popup.
    Nej, detta är nog en sådan seriös stor sida. Den har en forumdel också förutom chatten. Men jag tror inte att det är forumet som han vart inne på. Varför bli så upprörd och defensiv då? Varför försvara sig med pop-it och att han inte ens vet vad det handlar rom för sida? Och alla toalettbesök 7 ggr om dagen. 
  • Anonym (Jennifer)
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 09:10:54 följande: 

När jag nu tagit upp detta med honom igen undviker han att ens prata om det, byter tema eller blir upprörd (spelar offer). Så blir han riktigt snäll och omtänksam istället, säkert i hopp om att jag ska släppa detta så som jag alltid göra. Han skickar hjärtan osv. Snälla! Orkar inte mer den här gången...

Jag tänker att det säger mycket om en människa hur den hanterar att bli påkommen.
    Troligen så är detta något han pysslar med då och då och något som han vet är väldigt svårt att bevisa. 

Om du inte orkar mer så är det ju dags att påbörja separationen.
  • Anonym (Någon)
    Anonym (Jennifer) skrev 2022-04-13 09:40:41 följande:
    Jag tänker att det säger mycket om en människa hur den hanterar att bli påkommen.
    Troligen så är detta något han pysslar med då och då och något som han vet är väldigt svårt att bevisa. 

Om du inte orkar mer så är det ju dags att påbörja separationen.
    Väldigt svårt att bevisa, speciellt i hans fall. Jag vet att han aldrig lämnar sanna uppgifter om sig själv på nätet. Å lösenordet till telefonen är hemlighetsstämplat. Alla 15 åren son vi levt ihop.
  • Anonym (lll)
    Anonym (....) skrev 2022-04-13 08:56:47 följande:
    Han kan faktiskt ha rätt. Finns många forum/sidor/erc som kommer upp som reklam pop-up och att man då kommer direkt till inloggningssidan. 
    I min telefon kommer aldrig sådana sidor upp. Troligen för att jag aldrig söker på såna. 
    Sökhistorik är ju något som påverkar vad som kommer upp spm reklam. Med andra ord måste han åtminstone ha tittat på såna sidor nån gång för att det ska poppa upp sen.
  • Anonym (Någon)
    Anonym (lll) skrev 2022-04-13 09:59:21 följande:
    I min telefon kommer aldrig sådana sidor upp. Troligen för att jag aldrig söker på såna. 
    Sökhistorik är ju något som påverkar vad som kommer upp spm reklam. Med andra ord måste han åtminstone ha tittat på såna sidor nån gång för att det ska poppa upp sen.
    Ja precis, kommer inte upp i min mobil heller. Popup hos mig är mest reklam inte sånt. Men det kanske är som du säger att det beror på vad man tittat på tidigare. Men det här är inte en sån sida. Det är en stor hemsida som har både forum och chat. Med tanke på hans reaktioner när man konfronterar honom är det inte så sannolikt att han varit inne på forumet direkt...
  • Anonym (lll)

Jag tänker så här TS: Oavsett vad som är sant eller inte, frågan har uppstått, du litar inte på honom. Det här kommer genomsyra er relation om ni inte kan lösa knuten, och då är frågan om er relation kommer fungera i längden. Att känna sig så misstänksam (du), samt misstänkt (han) - är det inte bättre ni gör slut? 

Du kommer kanske aldrig få reda på sanningen och du måste i så fall välja om du ska tro på honom, för att relationen ska vara bra. 

• Anonym (Någon)
    Anonym (lll) skrev 2022-04-13 10:09:36 följande:

Jag tänker så här TS: Oavsett vad som är sant eller inte, frågan har uppstått, du litar inte på honom. Det här kommer genomsyra er relation om ni inte kan lösa knuten, och då är frågan om er relation kommer fungera i längden. Att känna sig så misstänksam (du), samt misstänkt (han) - är det inte bättre ni gör slut? 

Du kommer kanske aldrig få reda på sanningen och du måste i så fall välja om du ska tro på honom, för att relationen ska vara bra. 

Hade gjort slut för länge sen - äktenskapet är destruktivt annars också och jag mår inte bra i relationen - men kämpat för barnens skull. Vet att många kommer att säga att barn inte heller mår bra av ett icke-fungerande äktenskap men det är lättare sagt än gjort att bryta upp i praktiken. Eller så har jag bara inbillat mig det och bara behöver göra det nu. 
  • Anonym (Rakt på sak)
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 10:35:57 följande:
    Hade gjort slut för länge sen - äktenskapet är destruktivt annars också och jag mår inte bra i relationen - men kämpat för barnens skull. Vet att många kommer att säga att barn inte heller mår bra av ett icke-fungerande äktenskap men det är lättare sagt än gjort att bryta upp i praktiken. Eller så har jag bara inbillat mig det och bara behöver göra det nu. 
    Har man ett jobb så man kan försörja sig är det faktiskt inte så svårt. Det handlar om att bestämma sig för att man är värd att vara lycklig, titta på hur man vill leva, om man tror att han kommer att ändra sig inom den närmaste tiden. I ditt läge är det mer att inse att han alltid kommer att fiffla bakom din rygg med sexchatter och vem vet vad mer och fundera på om du vill ha det så. Han respekterar inte dig.
  • Friger
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 09:37:05 följande:
    Nej, detta är nog en sådan seriös stor sida. Den har en forumdel också förutom chatten. Men jag tror inte att det är forumet som han vart inne på. Varför bli så upprörd och defensiv då? Varför försvara sig med pop-it och att han inte ens vet vad det handlar rom för sida? Och alla toalettbesök 7 ggr om dagen. 
    Ingen aning, folk blir ofta defensiva när de blir anklagade för något. Både dem som är skyldiga och ljuger, och de som är oskyldiga och talar sanning.

Du vill ju inte säga vad det är för en sida. Så jag accepterar ditt påstående att det är en av de seriösa sidorna. Då har du ju svaret. Han är där inne och chattar.
  • Anonym (Jennifer)
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 09:44:32 följande:
    Väldigt svårt att bevisa, speciellt i hans fall. Jag vet att han aldrig lämnar sanna uppgifter om sig själv på nätet. Å lösenordet till telefonen är hemlighetsstämplat. Alla 15 åren son vi levt ihop.
    Om han varit tämligen hemlighetsfull i 15 år och du faktiskt ser spår efter chat/sex/porr är ju faktiskt tillräckligt.

Att ha levt ihop är inte ett evigt löfte om fortsatt förhållande, utan någonstans har man sin gräns.

Jag tänker att den där känslan av att personen man är ihop med troligen faktiskt sex-chattar med andra är liksom tillräckligt. För tolkningen att personen troligen tänker att detta fungerar, så länge man inte blir påkommen är tämligen lätt att ha. 

Att du dessutom tycker att han vänder på dina misstankar är en typisk upplevelse att ha när någon är ganska manipulativ. Man behöver lita på sig själv och om ens partner försöker få tämligen rimliga frågor att verka orimliga är det oftast bäst att göra som du gör nu och höra vad andra tycker.

Och, ja, jag tänker att det är en väldigt osannolik historia om att just en enda sida plötsligt poppar upp och att man då låter det vara så. Vettiga människor går in och rensar bland cookies och spärrar sådana problem. Troligen nämner man det också INNAN i förebyggande syfte, eftersom man stör sig så på sådana problem!
Svar på tråden Han förnekar sexchat