• Friger

Han förnekar sexchat

Anonym (lll) skrev 2022-04-13 08:54:10 följande:

Just att han försöker försvara är för mig en signal om att han faktiskt inte har rent mjöl i påsen. 

Nåja, oskyldiga människor brukar också vilja försvara sin oskuld.

Många av de här rena sexsidorna brukar ha sådan överväldigande majoritet av män att sannolikheten för att de gjort något irl är obefintlig. Mer som en "runk"-fantasi-sida.

Va är det för sida då?
  • Friger
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 09:10:54 följande:

Hur svarar man ett inlägg direkt? Hittar inte det...

Tror inte på pop-up eftersom han som sagt försökte visa mig en annan "version" av sidan som han menar att han istället tittade på och försvarade sig med det (nonsens). Sen blev han upprörd istället och sa att man bara pratar om olika saker där inne, typ kommimunicerar och att jag inte kan hindra honom från att göra sånt..

När jag nu tagit upp detta med honom igen undviker han att ens prata om det, byter tema eller blir upprörd (spelar offer). Så blir han riktigt snäll och omtänksam istället, säkert i hopp om att jag ska släppa detta så som jag alltid göra. Han skickar hjärtan osv. Snälla! Orkar inte mer den här gången...

Men vad är det för en sida då? Det finns ju några "seriösa" sådana sidor. De brukar inte göra reklam för sig vad jag vet.

Sen finns det en massa med oseriösa sidor som installerar sig till höger och vänster på folks datorer och skickar popup.
  • Friger
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 09:37:05 följande:
    Nej, detta är nog en sådan seriös stor sida. Den har en forumdel också förutom chatten. Men jag tror inte att det är forumet som han vart inne på. Varför bli så upprörd och defensiv då? Varför försvara sig med pop-it och att han inte ens vet vad det handlar rom för sida? Och alla toalettbesök 7 ggr om dagen. 
    Ingen aning, folk blir ofta defensiva när de blir anklagade för något. Både dem som är skyldiga och ljuger, och de som är oskyldiga och talar sanning.

Du vill ju inte säga vad det är för en sida. Så jag accepterar ditt påstående att det är en av de seriösa sidorna. Då har du ju svaret. Han är där inne och chattar.
  • Friger
    Anonym (Jennifer) skrev 2022-04-13 10:49:05 följande:
    Om han varit tämligen hemlighetsfull i 15 år och du faktiskt ser spår efter chat/sex/porr är ju faktiskt tillräckligt.

Att ha levt ihop är inte ett evigt löfte om fortsatt förhållande, utan någonstans har man sin gräns.

Jag tänker att den där känslan av att personen man är ihop med troligen faktiskt sex-chattar med andra är liksom tillräckligt. För tolkningen att personen troligen tänker att detta fungerar, så länge man inte blir påkommen är tämligen lätt att ha. 

Att du dessutom tycker att han vänder på dina misstankar är en typisk upplevelse att ha när någon är ganska manipulativ. Man behöver lita på sig själv och om ens partner försöker få tämligen rimliga frågor att verka orimliga är det oftast bäst att göra som du gör nu och höra vad andra tycker.

Och, ja, jag tänker att det är en väldigt osannolik historia om att just en enda sida plötsligt poppar upp och att man då låter det vara så. Vettiga människor går in och rensar bland cookies och spärrar sådana problem. Troligen nämner man det också INNAN i förebyggande syfte, eftersom man stör sig så på sådana problem!
    Förstår inte varför han inte stänger sidan efter sig... Låter som en enkel lösning.

Poppar den upp av sig själv hela tiden skulle det kunna vara en förklaring.
  • Friger
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 11:19:12 följande:
    Han brukar rensa allt på mobilen, sas städa efter sig. Sparar inte sökhistorik, alla hemsidor raderas. Sen räknar han säkert med att hans mobil kommer jag inte åt heller. Nu var det bara så att han råkade somna och det var så jag såg detta. Annars är hans telefon helt oåtkomlig. Det var så jag såg hemsidan för flera år sedan också. Jag har kollat i hans mobil flera gånger än så och sidan har inte funnit där förrän nu så ingen popup. Dessutom säger han ju att han varit inne på den sidan men bara kollar vad andra läst, kolla min trådstart. En sidan där man bara ser att den och den loggat in, vem kollar sånt? Osannolikt.
    Ja, då är det nog som du säger. Han är inne på sidan. Och han vill inte sluta med det heller om ni bråkat om saken i flera år.

Dina alternativ är ju egentligen att acceptera detta och sluta irritera dig på saken. Eller så gör du slut med honom.

Att vara kvar och fortsätta bråka om saken är förmodligen inte bra för någon av er i förlängningen.
  • Friger
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 11:40:58 följande:

Det är väl ingen av er som, efter den här diskussionen i tråden, tänker att han kanske bara varit inne på forumet (dvs den oskyldiga delen, ungefär som Familjeliv)? Inte för att han sagt det ens, men det lilla som han sagt är att han bara pratat med folk (inte sex) och sen visade han mig också den där sidan där folk loggar in och hälsar på varann som han kollat på.

Jag tänker att detta är högst osannolikt med tanke på hans reaktioner och vad han sagt/hur han försvarat sig.

Nä, det tror jag inte. Du är inte inne på en sådan sida för att prata väder och vind.

Att gå därifrån till att han träffat någon är däremot ett stort steg. Konkurrensen är mördande och en stor andel av tjejerna är... speciella enligt min uppfattning.

Är ingen jätte-expert. Har givetvis varit in och kollat på ett par sådana sidor men är inte aktiv på någon. Skulle jag vilja träffa någon tjej irl skulle jag gå någon annan stans.
  • Friger
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 12:25:38 följande:
    Javisst. Jag har förut alltid lämnat min mobil öppen. Sen började han läsa alla mina sms och allt, typ som min mamma skickat och började anklaga mig för att prata för mycket om oss med min mamma. Han började se min mamma som en fiende som ville att jag skulle skilja mig från honom. Sen dess har jag också lås på telefonen eftersom det blev för jobbigt och kontrollerande från hans sida. Men skälet till att han aldrig haft sin mobil öppen framför mig verkar vara ett helt annat... 
    Svärmor är alltid en fiende. Kvastar ska man ha till att städa med, inte flyga på.

Haha, gillar inte heller när folk snokar. Har skärrmlås på datorn på jobbet för att folk ibland har den dåliga ovanan att kolla i min mejl för att de behöver ha något mejl jag skrivit. Finns inget hemligt på datorn men fan va jag hatar när folk rotar i mina grejer.
Svar på tråden Han förnekar sexchat